تمدن های اسرار آمیز
تمدن های اسرار آمیز

کاملا طبیعی است که هر چه زمان می گذرد و رو به جلو می رود، بعضی از چیزها نابود شده و چیزهای جدیدی به وجود بیایند. چشم اندازی که ما از جهان داریم روز به روز در حال تغییر است، عوامل زیادی در این تغییرات تاثیر دارند از شرایط آب و هوایی گرفته تا کم تر شدن و تحلیل رفتن منابع طبیعی، افزایش جمعیت، دخالت های انسانی و… در بیشتر مواقع بابت تغییرات این چنینی توضیحات خوبی وجود دارد اما در بعضی از موارد مثل تمدن های اسرار آمیز که در پایین الی گشت برای شما آماده کرده است، واقعا دلیل خاصی دیده نمی شود و به همین دلیل است که این تمدن ها همیشه برای ما در هاله ای از ابهام می مانند.
برترین ابزارهای آنلاین جهت تست سرعت سایت
برترین ابزارهای آنلاین جهت تست سرعت سایت

Google PageSpeed Insights که در فارسی به گوگل پیج اسپید معروف است یک ابزار خوب گوگل برای تست سرعت بارگذاری سایت می‌باشد، دو نمره برای سرعت سایت شما در نظر می‌گیرد، یک رتبه مربوط به سرعت سایت شما در محیط دسکتاپ (مثلا در لپ تاپ) و یک نمره دیگر در دستگاه‌های گوشی به شما ارائه می‌دهد. پس این ابزار دو بار کنش (Fetch) در سایت شما انجام می‌دهد. پس از بررسی صورت گرفته از طریق این ابزار گوگل، رتبه سایت شما از ۱ تا ۱۰۰ امتیازبندی می‌شود و عدد بالا به معنی آن است که سرعت سایت شما بهینه است (حداقل از نگاه گوگل). و رتبه بالای 85 نشان‌دهنده بالا بودن سرعت سایت است.
در چه صورتی می توان نماز واجب را شکست؟
در چه صورتی می توان نماز واجب را شکست؟

نماز مهم ترين اعمال دينى است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت هاى ديگر هم قبول مى ‏شود. و اگر پذيرفته نشود، اعمال ديگر هم قبول نمى ‏شود. شکستن نماز واجب از روى اختيار حرام است، ولى در مواردی مجاز به انجام این کار هستیم که در مقاله زیر نظر مراجع تقلید در خصوص حکم شکستن نماز واجب را گردآوری نموده ایم.