بیوگرافی فاطمه معتمدآریا
بیوگرافی فاطمه معتمدآریا

فاطمه سیمین معتمدآریا (زادهٔ ۷ آبان ۱۳۴۰) بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌است.
خطرناک ترین لپ تاپ جهان به حراج گذاشته شد
خطرناک ترین لپ تاپ جهان به حراج گذاشته شد

یک دستگاه لپ تاپ قدیمی سامسونگ به نام Persistence of Chaos که خطرناک ترین کامپیوتر جهان محسوب می شود، به تازگی به فروش گذاشته شده است. بالاترین پیشنهاد برای این لپ تاپ که شش مورد از معروف ترین ویروس های کامپیوتری جهان را به همراه دارد، فعلاً 1.1 میلیون دلار است.
تالاسمی آلفا
تالاسمی آلفا

انتقال اکسیژن در خون توسط گلبولهای قرمز و پروتئینی به نام هموگلوبین انجام می‌گیرد . این پروتئین از دو زنجیره آلفا و دو زنجیره بتا تشکیل شده است. کمبود هر کدام از این زنجیره‌ها که در اثر نقصان عملکرد ژنهای تولید کننده آنها بروز می‌کند باعث بروز بیماری کم خونی ژنتیکی موسوم به تالاسمی می‌شود.
استفاده خلاقانه از قالب‌های یخ در آشپزی
استفاده خلاقانه از قالب‌های یخ در آشپزی

قبول دارید که اگر در خانه‌داری، کمی خلاقیت به خرج بدهید، نتایج جالب و مفیدی حاصل می‌شود؟ مثلا استفاده از قالب‌های یخ برای مصارف گوناگون می‌تواند، یکی از همین نتایج باشد. به‌جای اینکه به قالب‌ها فقط به چشم قالبی برای درست کردن یخ نگاه کنید، از آنها برای درست کردن خوراکی‌های خوشمزه با ترکیبات جالب یخ و مواد دیگر بهره ببرید. مثلا نگاهی به درون یخچال بیندازید و ببینید که چه چیزهایی دارید و ترکیب کدام‌یک با یخ می‌تواند یک ترکیب جالب و خلاقانه باشد. در ادامه، چند روش برای استفاده از قالب‌های یخ به شکلی هنرمندانه و متنوع را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.