مردان جذاب و زنان جذاب از نگاه یکدیگر چه ویژگی هایی دارند؟

مردان جذاب و زنان جذاب از نگاه یکدیگر چه ویژگی هایی دارند؟

دانشکده علوم فیزیکی در دانشگاه کنت یک پروژه تحقیقاتی انجام داد که ویژگی های چهره جذاب برای مردان و زنان را مشخص کرد. تصمیم گرفتیم این ویژگی ها را با ۶ ویژگی شخصیتی جذاب مقایسه کنیم. چون می دانیم که زیبایی واقعی در درون ماست.


پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۰۹۱ بازدید

دانشکده علوم فیزیکی در دانشگاه کنت یک پروژه تحقیقاتی انجام داد که ویژگی های چهره جذاب برای مردان و زنان را مشخص کرد. تصمیم گرفتیم این ویژگی ها را با ۶ ویژگی شخصیتی جذاب مقایسه کنیم. چون می دانیم که زیبایی واقعی در درون ماست.

جذاب ترین ویژگی های صورت

کنتراست بین رنگ پوست و چشم / لب می تواند بر جذابیت تاثیر بگذارد.

زنان اگر چشمان و لبان برجسته ای داشته باشند چهره شان زنانه تر و جوان تر به نظر می رسد. بر عکس، در مردان اگر کنتراست تقریبا وجود نداشته باشد به نظر مردانه تر و بالغ تر به نظر می رسند.

هر چه ابروها به چشم ها نزدیک تر باشند، چشم ها بزرگ تر به نظر می رسند.

چهره هایی با بینی مستطیلی و صاف تقارن بیشتری دارند، بنابراین جذاب تر هستند.

تحقیقات نشان می دهد که مردان آرایش چشم و رنگ روشن پوست را مهم ترین ویژگی های یک زن می دانند. در عین حال، آرایش لب واقعا مهم نیست.

حتما بخوانید:

فک صاف یکی از ویژگی های چهره جذاب برای یک زن است. هم چنین، زیبایی یک زن توسط سطح هورمون های استرس در بدن او تعریف می شود. هر چه سطح پایین تر باشد جذاب تر است.

برای مردان، جذابیت آنها از طریق یک سیستم ایمنی قوی تعریف شده است.

در فرآیند تحقیق مشخص شد که زنان مردانی با چهره بیضی شکل را جذاب تر می دانند. در عین حال، مردان زنان را با چهره های شکل قلب می پسندند.

افرادی که موهای قهوه ای دارند (از جمله مژه ها و ابروها) برای مردان و هم زنان جذاب تر هستند. با این حال، این آزمایش ثابت کرد که علی رغم این حقیقت که مردان در تصویر زنان سبزه را می پسندند، در زندگی واقعی زنان بلوند را ترجیح می دهند.

این تحقیق نشان می دهد که افراد برنزه جذاب تر هستند. تیمی در دانشگاه بریستول به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی نیز بر رنگ پوست و جذابیت تاثیر می گذارد. رنگدانه های طلایی پوست توسط کاروتنوئیدها تامین می شود که در میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز یافت می شود.

جذاب ترین ویژگی های شخصیتی

افراد فعال جذابیت بیشتری دارند. آن ها می توانند به طور شگفت انگیزی تحصیل، شغل، شور و خیرخواهی را با هم ترکیب کنند. افراد فعال خودکفا هستند، گستره وسیعی از علایق دارند و هرگز نیاز به توجه بیش از حد ندارند. مردم معمولا به این دلیل جذب می شوند که همیشه پر از ایده هستند.

حتما بخوانید:

برای افراد بلند پرواز، آسمان محدود است. آن ها جاه طلبی های خود را پنهان نمی کنند و آماده فدا کردن چیزهای زیادی برای رسیدن به آن ها هستند. به همین دلیل است که آن ها سخت کوش هستند و به طور مداوم مهارت های خود را افزایش می دهند.

افراد خود جوش می توانند به خودشان بخندند و سخت است که آن ها را خجالت زده کنیم. در عین حال، آن ها می توانند جدی باشند و در صورت نیاز حمایت کامل کنند. آن ها منبع انرژی برای هر کسی در اطراف خود هستند. سرزندگی، طنازی و اعتماد به نفس ویژگی هایی هستند که آن ها را قوی کرده است.

افراد آرام و کم حرف شخصیت خاصی دارند. جذابیت آنها در نجابت، عقل و اعتماد به نفس آنهاست. هر کلمه آن ها معتبر است و به همین دلیل وقتی صحبت می کنند همه ساکت هستند. قدرت آن ها آرامش و احتیاط است. زمانی که نیاز دارید در مورد چیزی واقعا مهم بحث کنید، می توانید به آن ها مراجعه کنید.

مردمی که قلب بزرگی دارند معمولا یک نمایشنامه شخصی را گذرانده اند و هنوز موفق به یافتن جایگاه خود در زندگی هستند. موفقیت آن ها این نیست که عزت نفس خود را قانع کنند بلکه این است که به کسانی که به آن ها نزدیک هستند کمک کند. آن ها صادقانه از کمک راضی هستند و آن ها را به انجام کارهای خوب بیشتر سوق می دهد.

افرادی که عاشق بچه ها هستند، به نظر جنس مخالف بسیار جذابند. آن ها به نظر مهربان، مراقب و دلربا هستند. برای یک مرد، خیلی مهم است که ببینید یک زن چگونه با کودکان برخورد می کند.