تاثیر روانی آرایش بر خانم ها و دختر خانم ها

تاثیر روانی آرایش بر خانم ها و دختر خانم ها

آرایش کردن، پدیده ی جدیدی نیست. مطالعات نشان دهنده ی این است که آرایش و لوازم آرایشی از زمان پدیدار شدن انسان به همراه آن پدید آمده است. این مطلب را می توان با رفتن به موزه های هنرهای مردمی به خوبی پیدا کنید.


جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۴۵۸ بازدید

تاثیر روانی آرایش بر خانم ها و دختر خانم ها

آرایش کردن، پدیده ی جدیدی نیست. مطالعات نشان دهنده ی این است که آرایش و لوازم آرایشی از زمان پدیدار شدن انسان به همراه آن پدید آمده است. این مطلب را می توان با رفتن به موزه های هنرهای مردمی به خوبی پیدا کنید.

روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که آرایش کردن صورت و رنگ آمیزی مو تاثیر بسیار مهمی در رفتارها و واکنش های انسان دارد. به طوریکه حتی می توان تمام موفقیت و یا شکست زندگی یک انسان را به این امر روانی اختصاص داد. این امر در خانم ها بیشتر نمایان است.

در گذشته تمامی نیازهای آرایش پوست، توسط خود مردم تولید میشد ولی امروزه تمامی لوازم مورد نیاز، همگی در فروشگاه های عرضه محصولات آرایشی قرار دارند. این مواد که ترکیب های گیاهی، معدنی و بیشتر شیمیایی دارند، به صورت های مختلفی مانند خمیر و لوسیون و یا پودر، همگی برای استفاده کاربران در دسترس هستند.

در هر دوره ی زمانی، روش های آرایش کردن و مدل های آن به راحتی تغییر کرده و حالتی که چند سال پیش مد بوده، اکنون از استقبال کمی برخوردار است.

در این میان، آرایشگاه ها هم یکی از گزینه های پیش روی افراد خواستار تغییر هستند که با ایجاد متدهای جدیدی در آرایش خود، مردم را به سمت خود جذب می کنند.

چه کسانی بیشتر دوست دارند زیبا دیده شوند؟

در میان افرادی که آرایش می کنند، دختر خانم ها و خانم ها، به این امر بسیار توجه می کنند و روزانه برای اینکه در جامعه و خانواده زیباتر دیده شوند، هزینه های زیادی می کنند. اما فقط هزینه کردن کافی نیست. مواردی نیاز است که شما باید حتما به آنها توجه کنید.

چه مواردی برای آرایش زیبا نیاز است؟

اکنون می خواهیم بگوئیم که همه ما می دانیم که هدف از آرایش کردن، زیباتر دیده شدن می باشد. اما آرایش یک حسن دارد و آن این است که عیوب را پوشش می دهد و برجستگی های زیبایی را نمایان تر می کند. اما نکاتی وجود دارد که برای داشتن زیبایی طبیعی تر بسیار مهم است.

۱- مو

مو یکی از اندام های انسان است که می توان گفت در اولین نظر، دیده می شود. موهای کم پشت و نازک همیشه دردناک بوده اند و زنان را ناراضی می کنند. جنس موی هر شخصی به ژن او بستگی دارد ولی می توان با استفاده از علم پزشکی، تغیرات زیادی در آن ایجاد کرد.

مو یکی از اصلی ترین اندام زیبایی به حساب می آید. یکی از راه های زیباتر به نظر رسیدن، مدل های زیبایی مو بر اساس چهره شما می باشد. برای اینکار لازم است که به سالن های زیبایی رفته و از آنها بخواهید که مدل مویی متناسب با چهره و صورت شما برایتان پیشنهاد دهد و هنگامی که به یکی از مدل ها مورد توجه شما قرار گرفت، همیشه از آن استفاده کنید.

۲-یافتن آرایش مناسب چهره شما

صورت، دارای اندام های مجزایی می باشد که هرکدام به تنهایی در زیبایی شخص نقش مهمی دارند. هر کدام از این اندام نیز به صورت خاصی باید آرایش گردد.

شما باید یاد بگیرید که آرایشی متناسب با چهره خود را انجام دهید، نحوه ی صحیح کشیدن خط چشم، خط لب، رژ لب، رژگونه و … به شما می تواند در زیبایی منحصر به فرد بسیار کمک کند. برای این منظور، باید اندام های مناسب برای زیبایی را بشناسید و با کمک یک آرایشگر حرفه ای، نحوه ی صحیح آرایش را پیدا کنید.

الف: زیرسازی آرایشی مناسبی داشته باشید

برای یک آرایش صحیح، حتما باید یک زیرسازی آرایش مناسبی داشته باشید. برای این منظور از کرم پودر و پنکک به خوبی استفاده کنید. اما نکته اینجاست که نباید زیاد از حد از این مواد استفاده کنید. چونکه به خوبی مشخص می شوند و حتی اگر عرق کنید، این مواد بر روی پوست شما پخش می گردد.

ب: رنگ مناسب چهره

روش جالبی که می خواهم به شما یاد بدهم این است که رنگ چهره خود را شبیه به رنگ موی خود انتخاب کنید. این امر ثابت شده است که اگر رنگ مو و رنگ آرایش صورت شبیه به یکدیگر باشد، خیلی کمتر می توان از آن ایراد گرفت. برای این منظور خیلی باید دقت کنید تا بتوانید شباهت خوبی بین آنها ایجاد کنید.

اگر رنگ موهایتان بلوند است از رنگ های کرم و خاکستری استفاده کنید. اگر سبزه هستید و چهره کشیده دارید و موهایتان مشکی و خرمایی است از رنگ های قهوه ای و شکلاتی استفاده کنید. اگر رنگ موهایتان قرمز و شرابی می باشد از رنگ های هلویی و قرمز استفاده کنید.

ج: آرایش چشم

یادتان باشد که چشم های شما، مرکز نافذی برای زیبایی شما به حساب می آید. پس در نوع مواد آرایشی و نحوه ی آرایش آن بسیار دقت کنید. یکی از روش های عالی برای آرایش کردن، سایه کشیدن یک رنگ بر روی پلک و مخلوط کردن آن با یک رنگ دیگر می باشد. اگر چشم های شما گود است، از سایه های تیره تر استفاده کنید. اگر چشم تنگ تر دارید، خط چشم را بیرون از لبه ی چشم بکشید و در گوشه های چشم آن را کمی پهن تر کنید. اگر چشمان شما درشت است، خط چشم را داخل لبه ی چشم بکشید . اگر چشم تان ریز است از خط چشم های با رنگ کمتر استفاده کنید.

و: لبها

سعی کنید اگر می خواهید لبهای خود را آرایش کنید. رژ لب مناسب پوست خود را انتخاب کنید. در مقاله ای “رژ لب مناسب برای چهره شما” را برایتان توضیح داد هایم.

ر: ابروها

ابرو، یکی از حساسترین اندام صورت است که در زیبایی چهره ی انسان نقش بسیار زیادی بازی میکند. سعی کنید رنگ ابروی انتخابی، دو درجه از رنگ موی شما روشن تر باشد. مراقب شکل ابروی خود باشید.

د:پوست

پوست هم که یکی از قسمت های حائز اهمیت در زیبایی به حساب می آید. حتما برای حفظ سلامتی پوستتان به موارد زیر توجه کنید:

حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

از کشیدن سیگار و مواد دودزا اجتناب کنید.

خواب کافی و مفید بسیار در زیبایی پوست موثر است.

از استرس دوری کنید.

از مواد آرایشی مناسب استفاده کنید.

ورزش را فراموش نکنید.

یه نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نباید لوازم آرایشی را به مدت طولانی بر روی پوستتان نگه ندارید. این کار در دراز مدت باعث می شود که پوستتان آسیب ببیند. اگر شست و شوی هر شب صورتتان کاری خسته کننده است می توانید از ستگاه های جدیدی که به راحتی و در چند دقیقه صورتتان را کامل می شوید استفاده کنید

۳- لباس مناسب

بعد از همه ی این موارد آرایشی که برایتان بیان کردیم، یکی از ارکان اصلی زیبایی، هماهنگ کردن لباس با آرایش است. این امر آنقدر مهم است که باور نمیکنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه می توانید رنگ آرایش خودتان را با رنگ لباستان هماهنگ کنید. یا اگر لباس هم رنگ ندارید، از ترکیب رنگ ها با یکدیگر استفاده کنید تا مکمل های مناسبی برای یکدیگر شده و چشم نواز شوند.