رژیم مدیترانه ای برای لاغری و سبک زندگی سالم نکات مهم

رژیم مدیترانه ای برای لاغری و سبک زندگی سالم   نکات مهم

رژیم مدیترانه ای برای لاغری و سبک زندگی سالم نکات مهم


جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۷۸۲ بازدید

رژیم مدیترانه ای و فواید آن | نمونه رژیم غذایی مدیترانه ای | نوتریلت

رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیا است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند. محققان در گزارشی جدید اعلام کرده اند رژیم غذایی مدیترانه‌ای بهترین رژیم غذایی در سال ۲۰۱۹ است. در این مطالعه، ۴۱ رژیم غذایی مورد نظرسنجی قرار گرفت.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای به عنوان بهترین رژیم غذایی برای تغذیه سالم، بهترین رژیم غذایی گیاهی، بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی و اسان‌ترین رژیم غذایی مورد پیروی در رده نخست قرار گرفت.

رژیم غذایی DASH (شیوه‌های رژیمی توقف فشارخون بالا) نیز در رتبه دوم این نظرسنجی قرار گرفت. این رژیم غذایی فقط برای افراد مبتلا به فشارخون بالا نیست بلکه برای افراد دارای سابقه خانوادگی ابتلا به فشارخون یا افراد پرریسک در معرض ابتلا به این بیماری نیز است.

این رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات تازه، روغن زیتون، ماهی، مغزیجات آجیلی، حبوبات، غلات کامل و سایر مواد خوراکی سالم است. برخی از فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل کاهش ریسک حمله قلبی و سکته، بهبود سلامت گوارشی، کاهش ریسک بیماری‌های التهابی و سرطان‌های نظیر سرطان سینه است.

این رژیم غذایی برای افراد مسن هم مفید است چراکه موجب کاهش روند پیری می‌شود. این رژیم غذایی دارای خواص ضداکسایشی و ضدالتهابی است، ریسک ضعف و سستی را در افراد مسن کاهش می‌دهد و موجب افزایش تنوع میکروبی روده می‌شود. همچنین ریسک احتمال بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران مبتلا به سیروز کبدی کاهش می‌دهد.

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از بهترین گام‌ها برای کسانی است که می‌خواهند علاوه بر سالم ماندن، به وزن ایده آل خود نزدیک شوند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای فقط شامل یک سری از توصیه‌های غذایی نیست بلکه برای ارتقای سبک زندگی، به شکل یک قانون در میان مردم منطقه مدیترانه در آمده است. شما می‌توانید با پیروی از این رژیم، انواع غذاها را به شرط رعایت تعادل، بخورید.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل غذاهایی است که باید روزانه، هفتگی یا گه گاه بخورید. دانه‌ها، ماکارونی، برنج و نان (روزانه ۳۰ گرم نان و بین ۶۰ تا ۸۰ گرم ماکارونی و برنج)، میوه‌ها و سبزیجات (۱۲۰-۱۸۰ گرم میوه و ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم سبزیجات)، آب (نیم لیتر)، شیر و ماست و روغن زیتون باید روزانه مصرف شوند.

در عوض، ماهی، گوشت بدون چربی، گوشت قرمز (یک وعده در هفته)، تخم مرغ، حبوبات و سیب زمینی را می‌توانید هفتگی بخورید. رژیم غذایی مدیترانه‌ای تاکید می‌کند که شیرینی‌ها، کیک، آب نبات و شکر را گه گاه مصرف کنید.

اما چرا رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از بهترین رژیم‌ها محسوب می‌شود؟

نقش درمانی این رژیم برای کاهش التهاب مزمن، کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عصبی و سرطان ثابت شده است. همچنین به گفته محققان، این نوع رژیم باعث افزایش کلسترول خوب یا همان HDL می‌شود و مانع از گرفتگی عروق می‌گردد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای همچنین در پیشگیری و درمان افسردگی نقش دارد. به طور کلی غذاهای سالم تأثیر مثبتی بر شیمی مغز دارند. همچنین آنتی‌اکسیدانها و مواد مغذی باکیفیتی که این رژیم بر آنها تاکید دارد، نقش مهمی در افزایش طول عمر دارد. پیروی از این رژیم از تخریب سلولی و افت عملکرد شناختی مرتبط با پیری جلوگیری می‌کند.

رژیم مدیترانه‌ای کم کالری و متنوع است. اگر آن را با ورزش منظم ترکیب کنید، می‌توانید به سرعت به وزن ایده‌آل‌تان نزدیک شوید. بر خلاف رژیم‌های غذایی معجزه‌آسا!، این رژیم به افراد کمک می‌کند که بدون تحمل عوارض جانبی به وزن ایده‌آل برسند.

در آخر، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای از آنجا که بر پایه غذاهای تازه و فصلی است، منجر به استفاده صحیح از منابع طبیعی شده و به سلامت محیط زیست کمک می‌کند.

رژیم مدیترانه ای بهترین برنامه غذایی برای لاغری

رژیم مدیترانه ای بهترین برنامه غذایی برای لاغری

رژیم مدیترانه ای و فواید آن | نمونه رژیم غذایی مدیترانه ای | نوتریلت

رژیم مدیترانه ای و فواید آن | نمونه رژیم غذایی مدیترانه ای | نوتریلت

رژیم مدیترانه ای: به همراه نمونه غذایی | دناتوزین - تولید کننده ...

رژیم مدیترانه ای: به همراه نمونه غذایی | دناتوزین - تولید کننده ...

با رژیم غذایی مدیترانه ای مغز خود را تقویت کنید

با رژیم غذایی مدیترانه ای مغز خود را تقویت کنید

کشف جالب محققان درباره رژیم مدیترانه‌ای | رسانه خبری اینتیتر ...

کشف جالب محققان درباره رژیم مدیترانه‌ای | رسانه خبری اینتیتر ...

دانستنی های مهم پیرامون رژیم مدیترانه ای

دانستنی های مهم پیرامون رژیم مدیترانه ای

رژیم های معروف دنیا: رژیم مدیترانه ای (بخش اول) - سالم زی

رژیم های معروف دنیا: رژیم مدیترانه ای (بخش اول) - سالم زی

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه‌ ایی چیست؟ چند نمونه رژیم مدیترانه ای
http://www.majalesalamat.com
در رژیم مدیترانه‌ایی غذاهای سنتی کشورهایی از قبیل ایتالیا و یونان گنجانده شده که مردم در در سال‌های ۱۹۶۰ مصرف می‌کردند. محققان خاطر نشان می‌کنند که این مرد.


رژیم مدیترانه ای: چالش ۳۰ روزه برای لاغری، کاهش وزن و سلامتی - نت نوشت
https://netnevesht.com
27 ا کتبر 2019 ... رژیم مدیترانه ای یکی از اثبات شده ترین رژیم‌های غذایی در دنیا برای سلامتی و کاهش وزن است. رژیمی است که در دهه ۶۰ میلادی با الگوبرداری از نحوه ...


رژیم مدیترانه ای چیست و چگونه انجام دهیم؟ به همراه یک برنامه رایگان
https://gymito.com
13 سپتامبر 2018 ... امروز در جیمیتو به شما کمک خواهیم کرد تا یک هفته با رژیم مدیترانه ای تغذیه کنید تا شاهد تأثیرات به سزای آن باشید. و خیلی زود اضافه وزن خود را ...


رژیم غذایی مدیترانه‌ای - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org
رژیم غذایی مدیترانه‌ای یک رژیم غذایی جدید است که از نوع تغذیه سنتی مردم یونان، اسپانیا، ... این رژیم غذایی علیرغم نامش در تمام کشورهای حوزه مدیترانه یکسان نیست و ...


همه چیز درباره رژیم مدیترانه‌ ای | چطور
https://www.chetor.com
11 مه 2017 ... رژیم مدیترانه‌‌ ای آنچنان که از نامش پیداست، رژیمی مبتنی بر غذا‌های سنتی کشورهایی مثل ایتالیا و یونان است که قدمت آن به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد.


رژیم مدیترانه‌ای برای مقابله با شکم بزرگ
https://article.tebyan.net
4 ا کتبر 2012 ... رژیم غذایی مدیترانه‌ای را در پیش بگیرید. این نوع رژیم غذایی برای کوچک کردن شکم بسیار مناسب است.


11 ویژگی منحصر به فرد رژیم مدیترانه ای
https://www.asriran.com
چربی از آن نوعی که برای قلب ضرری ندارد، بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای است. چربیهای موجود در مغزهای گیاهی، زیتون و روغن زیتون از این قبیل چربیها هستند.


رژیم مدیترانه ای چیست؟
https://article.tebyan.net
1 دسامبر 2004 ... رژیم مدیترانه ای اصیل متشکل از غذاهایی است که در ابتدای دهه 60 در مناطقی چون جنوب ایتالیا و بخش هایی از یونان معمول بود. این الگوی غذایی در دیگر ...


معرفی رژیم مدیترانه ای | مجله تایم
https://majaletime.com
6 مه 2019 ... رژیم مدیترانه ای درواقع از غذاهایی که در سالهای 1960 مردم کشور هایی همچون ایتالیا و یونان استفاده می کرده اند تشکیل شده است.


۶ کلید رژیم غذایی مدیترانه ای، برای افزایش طول عمر
http://heart.kaums.ac.ir
به گزارش آوای سلامت به نقل از everydayhealth رژیم مدیترانه ای یک رژیم مشخص و ثابت نیست. نحوه پخت غذا در کشورهای مدیترانه ای مثل یونان، ایتالیا، اسپانیا، جنوب ...