روز چهارشنبه سامسونگ یک چیپست Exynos جدید برای گوشی‌های Galaxy Note 10 معرفی می‌کند

روز چهارشنبه سامسونگ یک چیپست Exynos جدید برای گوشی‌های Galaxy Note 10 معرفی می‌کند

طی چند سال اخیر سامسونگ از چیپست بکار رفته در پرچم‌دار سری Galaxy S همان سال برای گوشی Galaxy Note خود استفاده می‌کرد اما می دانیم امسال با Galaxy Note 10 شاهد یک چیپست جدید خواهیم بود. سامسونگ خود با انتشار یک تیزر، رسماً این موضوع را تأیید کرد.


پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۸۱۷ بازدید

بر پایه اطلاعات موجود، سامسونگ نسخه بهبود یافته‌ای از چیپست Exynos 9820 بکار رفته در گوشی‌های سری Galaxy S10 را برای استفاده در Galaxy Note 10 آماده کرده است. پیش‌تر نیز Note 10 در یک بنچمارک با چیپست Exynos 9825 ظاهر شده بود. با این حال هرگز سامسونگ وجود یک چیپست جدید را تأیید نکرده بود.

بالاخره امروز سامسونگ با انتشار یک تیزر در صفحه رسمی خود در توییتر، خبر از رونمایی از آنچه که «تکامل یافته»، «سطح تازه» و «پردازنده هوشمند» خواند، در روز 7 آگوست (16 مرداد) داد. بدون شک قرار نیست در روز یاد شده گوشی‌های Galaxy Note 10 و +Galaxy Note 10 معرفی شوند، بنابراین صرفاً شاهد معرفی چیپست جدید و ارائه جزئیاتی از آن خواهیم بود.

از آنجایی که چیپست فعلی Exynos 9820 از برخی جهات از Snapdragon 855 کوالکام ضعیف‌تر عمل می‌کند، می‌توان امیدوار بود Exynos 9825 جدید دست کم در بخش‌هایی چون پردازش تصویر دوربین، عملکرد کلی و دوام باتری، فاصله سامسونگ با پرچم‌دار کوالکام را کاهش دهد. کارایی چیپست Exynos 9820 بکار رفته در گوشی‌های سری S10 در زمینه‌های یاد شده به طرز کاملاً برجسته ضعیف‌تر از Snapdragon 855 کوالکام است.

گفته می‌شود سامسونگ چیپست جدید Exynos 9825 را با استفاده از فناوری ساخت 7 نانومتری تولید می‌کند، این در حالی است که چیپست فعلی Exynos 9820 با فناوری ساخت 8 نانومتری تولید می‌شود. بنابراین می‌توان دست کم به افزایش دوام باتری امیدوار بود.

متأسفانه در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره چیپست جدید Exynos 9825 سامسونگ در دست نیست و باید تا روز چهار شنبه منتظر ماند.