حقایق ناگفته از ریشه اختلافات شفر با مجیدی ؛ پشت پرده نامه عجیب شفر به فتحی علیه فرهاد مجیدی چه بود؟!

حقایق ناگفته از ریشه اختلافات شفر با مجیدی ؛ پشت پرده نامه عجیب شفر به فتحی علیه فرهاد مجیدی چه بود؟!

داستان اختلاف مجیدی و شفر از کجا شروع شده است ؟!


جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۶۳۹ بازدید

ظاهرا جرقه نخستین اختلافات بین مجیدی و شفر به‌خاطر دیدگاه فنی دو طرف بوده. برخلاف دیگر مربیان ایرانی استقلال، مجیدی از همان روزهای ابتدای ورودش، هر جا که لازم می‌دیده با تصمیمات شفر مخالفت می‌کرده.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فردای روزی که وینفرد شفر از سرمربیگری استقلال اخراج شد، یک روزنامه ورزشی به نقل از او درباره مجیدی تیتر زد:

«با آوردن مجیدی اشتباه بزرگی کردم».

از متن این خبر چنین به‌نظر می‌رسید که پشیمانی شفر پس از آن بوده که فرهاد مجیدی پیشنهاد جانشینی‌اش را پذیرفته است، با وجود این برخی منابع نزدیک به باشگاه استقلال می‌گویند هفته‌ها قبل از بازی با پدیده، سرمربی آلمانی به این نتیجه رسیده بود که باید مجیدی را از خودش و نیمکت تیم دور کند.

ظاهرا جرقه نخستین اختلافات بین مجیدی و شفر به‌خاطر دیدگاه فنی دو طرف بوده. برخلاف دیگر مربیان ایرانی استقلال، مجیدی از همان روزهای ابتدای ورودش، هر جا که لازم می‌دیده با تصمیمات شفر مخالفت می‌کرده. گفته می‌شود یکی از این مخالفت‌ها بر سر شیوه استفاده از روزبه چشمی بوده. شفر اصرار داشته او را در پست دفاع بازی بدهد اما مجیدی مخالفت کرده، با این استدلال که حتی خود کی‌روش هم که زمانی چشمی را مدرن‌ترین مدافع وسط ۱۰سال اخیر ایران لقب داده بود، در جام ملت‌های آسیا، کنعانی‌زادگان را به او ترجیح داد.

پست بازی امید نورافکن یکی دیگر از دلایل اختلاف‌نظر شفر و مجیدی بوده. دستیار جوان معتقد بوده نباید این بازیکن هر بازی در یک پست بازی کند چون در نهایت سردرگم خواهد شد. این اختلاف‌نظرها هیچ‌گاه رسانه‌ای نشد اما در عوض همه فهمیدند که در بازی با ماشین‌سازی، بازی دادن به قائدی که گل پیروزی تیمش را هم زد، پیشنهاد مجیدی بوده است. چند هفته پیش از پایان سال ۹۷، وینفرد شفر ناگهان نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه استقلال می‌نویسد و از او می‌خواهد که قرارداد همه اعضای تیم را تمدید کند؛ همه اعضای تیم غیراز دو نفر: اصغر حاجیلو، سرپرست تیم و فرهاد مجیدی، دستیار سرمربی.

شفر برای جانشینی مجیدی کسی را پیشنهاد نمی‌دهد، اما پیشنهادش برای سرپرستی تیم حامد افضلی، مشاور بین‌الملل باشگاه بوده. یک جوان ناشناخته که به زبان انگلیسی مسلط است به جای یک پیشکسوت که گاهی بدون هماهنگی مصاحبه می‌کند و دردسر به‌وجود می‌آورد. این تصمیم شباهت زیادی به تصمیمات کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران داشت. او هم سنت انتخاب یک پیشکسوت به‌عنوان سرپرست تیم ملی را کنار گذاشت و در عوض در جام‌جهانی روسیه به چهره‌ای مانند آرین قاسمی که قبلا فقط مترجم بود، پست مهمی مانند مدیر اجرایی تیم ملی داد.

فتحی تلاش می‌کند واکنشی نشان ندهد. شفاهی به شفر می‌گوید که نامه را در فرصت مناسب بررسی می‌کند. شفر و پسرش ساشا، همچنان اصرار می‌کنند که مذاکره برای تمدید قرارداد همه بازیکنان آغاز شود. فتحی این درخواست‌ها را دوباره پشت گوش می‌اندازد، اما ۲۵اسفند ماه، در کنفرانس خبری بعد از پیروزی مقابل نساجی، شفر خواسته‌اش را رسانه‌ای می‌کند:

« به مدیرعامل گفته‌ام تیم حفظ شود. با بازیکنانی که می‌خواهیم باید تمدید کنند. مدیرعامل باشگاه لیست من را می‌داند. خیلی هم‌زمان نداریم. به بازیکنانم اعتقاد دارم. امیدوارم خیلی زود صحبت با بازیکنانم شروع شود.»

مصاحبه شفر، فتحی را عصبانی می‌کند. او تصمیم گرفته بوده تعدادی از بازیکنانی را که مربی به آنها اعتماد ندارد، کنار بگذارد تا فشار مالی روی باشگاه کمتر شود، اما حالا همه این بازیکنان رودرروی مدیرعامل قرار گرفته بودند. برخی نزدیکان به فتحی می‌گویند بعد از آن مصاحبه بود که او مطمئن شد فصل آینده یک سرمربی دیگر باید روی نیمکت استقلال بنشیند، اما تصمیمش را زمانی قطعی کرد که شفر با چند نتیجه ناامید‌کننده حمایت سکوها را هم از دست داده بود.آی اسپورت