اهمیت مصرف مولتی ویتامین ها و حقایقی که باید بدانید

اهمیت مصرف مولتی ویتامین ها و حقایقی که باید بدانید

مولتی ویتامین ها و مولتی ویتامین مینرال از رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که در جهان استفاده می‌شوند و طی چند دهه گذشته محبوبیت این مکمل‌ها افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا برخی از مردم اعتقاد دارند با مصرف مولتی ویتامین‌ها سلامت بدن بهبود پیدا می‌کند، عادت‌های غذایی نامناسب جبران می‌شود و حتی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نیز کم خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر در مورد مولتی ویتامین‌ها صحبت کنیم تا اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۵۸۴ بازدید

اهمیت مصرف مولتی ویتامین ها و حقایقی که باید بدانید

مولتی ویتامین ها و مولتی ویتامین مینرال از رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که در جهان استفاده می‌شوند و طی چند دهه گذشته محبوبیت این مکمل‌ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا برخی از مردم اعتقاد دارند با مصرف مولتی ویتامین‌ها سلامت بدن بهبود پیدا می‌کند، عادت‌های غذایی نامناسب جبران می‌شود و حتی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نیز کم خواهد شد.

در این مطلب می‌خواهیم بیشتر در مورد مولتی ویتامین‌ها صحبت کنیم تا اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مولتی ویتامین‌ها حاوی چه موادی هستند؟

سیزده ویتامین و حدود پانزده ماده معدنی برای سلامت بدن ضروری هستند. بسیاری از این مواد آنزیم‌ها و هورمون‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند، تقویت ایمنی بدن را انجام می‌دهند و به اعصاب و اندام‌های بدن نیز کمک می‌کنند تا کار خود را به‌درستی انجام دهند.

علاوه بر این‌، بدن برای تولید مثل، رشد و تنظیم فرآیندها خود به این مواد مغذی نیاز دارد. خرید مولتی ویتامین مینرال از داروخان در بیشتر موارد بسیاری از این ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای بدن تامین می‌کند و در کنار این مواد اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب نیز دارد.

مولتی ویتامین‌ها و بیماری‌های قلبی

همان‌طور که می‌دانید بیماری‌های قلبی یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شوند و با مصرف منظم مولتی ویتامین‌ها می‌توان خطر حملات قلبی را در مواردی کاهش داد. البته شواهد ضد و نقیضی در این مورد مطرح می‌شود، اما زنان بیشتر از این مزایا نفع می‌برند.

با مولتی ویتامین سطح انرژی خود را افزایش دهید

وقتی ویتامین‌های کافی به بدن نرسد، در نتیجه بدن برای انجام فعالیت‌های ساده نیز باید کار زیادی انجام دهد که نتیجه آن خستگی، ضعف و سایر مشکلات مربوط به سلامت است.

اما شما می‌توانید با مصرف مولتی ویتامین‌ها و سبک زندگی سالم پرانرژی‌تر از همیشه باشید و کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

با مصرف مولتی ویتامین‌ها حال و حوصله بیشتری خواهید داشت

تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند با مصرف روزانه مولتی ویتامین‌ها می‌توانید متوجه تاثیرات مثبت بر خلق‌وخو و احساسات خود شوید. دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی موجب بهبود عملکرد مغز می‌شود که مسئول احساسات شما است.

سطح استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در مولتی ویتامین همچنین می‌تواند سطح استرس و اضطراب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به‌عنوان مثال بدن از ویتامین B برای تبدیل غذا به انرژی، حفظ عملکرد سیستم عصبی و تولید هورمون‌های مورد نیاز سیستم عصبی استفاده می‌کند. با مصرف روزانه مولتی ویتامین‌ها منابع مورد نیاز بدن شما تامین می‌شود.

حافظه کوتاه مدت خود را بهبود بخشید

مطالعه اخیری که در استرالیا انجام شده است نشان می‌دهد ویتامین B تاثیر قابل توجهی بر عملکرد حافظه کوتاه مدت می‌گذارد.

در این مطالعه افراد مسنی که ویتامین B12 دریافت کرده بودند در مقایسه با دیگر افراد که از مولتی ویتامین استفاده نمی‌کردند در تست‌های مربوط به حافظه عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

با مصرف مولتی ویتامین‌ها قدرت عضلانی خود را حفظ کنید

رادیکال‌های آزاد عمدتا مسئول مشکلات مرتبط به پیری عضلات و ماهیچه‌ها هستند. با مصرف روزانه مولتی ویتامین مینرال می‌توان به کنترل رادیکال‌های آزاد مضر بیشتر کمک کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، از طرفی ویتامین‌های D و E نیز روی ایمنی بدن تاثیرگذار هستند. با رساندن ویتامین‌های مورد نیاز به بدن در سطح عالی می‌توانید علائم مربوط به آلرژی را نیز کاهش دهید.

تضمین سلامت چشم‌ها در آینده

ویتامین‌های A، C، E، نیاسین (B3) و سلنیوم برای سلامت چشم مفید هستند. لوتئین و زآگزانتین موجود در مولتی ویتامین نیز از چشم‌ها در برابر امواج مضر نور خورشید محافظت می‌کند.

مطالعات نشان داده است مولتی ویتامین‌هایی که حاوی ترکیبی از ویتامین‌ها، لوتئین و زآگزانتین هستند، خطر ابتلا به تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا، شایع‌ترین علت کوری در افراد با سن بالا را کاهش می‌دهند.

پوست و مو سالم با مصرف مولتی ویتامین‌ها

طبق مطالعات جدید انجام شده اگر می‌خواهید موهای پر پشت‌تری داشته باشید باید مصرف ویتامین نیاسین (B3)، بیوتین و ویتامین C را در اولویت قرار دهید. برای پوست سالم نیز ویتامین‌های A، C، E و CoQ10 مفید هستند.

بهترین نوع مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها

اگر با استرس، کم خوابی، کمبود انرژی یا پیدا نکردن تعادل در زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کنید، با مصرف و خرید مولتی ویتامین مینرال و مکمل‌های باکیفیت دیگر به‌طور روزانه، سلامتی را به خود هدیه دهید و از آن لذت ببرید.

باید مولتی ویتامینی را بخرید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

طبیعی

فاقد آلرژن و مواد حساسیت‌زا

جذب راحت در بدن

خلوص تست شده

فاقد مواد افزودنی و رنگ‌های مصنوعی

برندهای زیادی انواع مولتی ویتامین‌ها را تولید می‌کنند و پیدا کردن یک مکمل با همه این ویژگی‌ها شاید برایتان مشکل باشد.