تشکیل کارگروه اقتصادی صنایع دستی استان مرکزی

تشکیل کارگروه اقتصادی صنایع دستی استان مرکزی

تشکیل کارگروه اقتصادی صنایع دستی استان مرکزی


شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۵۴۶ بازدید

تشکیل کارگروه اقتصادی صنایع دستی استان مرکزی

مدیر کل میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تشکیل کارگروه اقتصادی صنایع‌دستی با عضویت دستگاههای مرتبط خبر داد.

تشکیل کارگروه اقتصادی صنایع دستی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مرزبان صبح امروز در دیدار با معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی اظهار کرد: روز گذشته با حضور، نعمتی مدیرکل اقتصادی استانداری، ریاحی رئیس فرش استان و حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی استان از کارگاه‌های صنایع دستی خانه قنبری واقع در بازار تاریخ اراک بازدید شد.

وی افزود: در نشستی که در حاشیه این بازدید با موضوع بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی برگزار شد، ضرورت تشکیل شورای راهبردی و کارگروه اقتصادی صنایع‌دستی با عضویت دستگاه‌های مرتبط مطرح و مقرر شد که این کارگروه  جلسات  خود را به صورت مستمر تشکیل دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: این کارگروه با موضوع حمایت از هنرمندان و رفع مشکلات و موانع تولید و فروش تولیدات و دست ساخته‌های آنان تشکیل خواهد شد.

مرزبان ادامه داد: بیش از 8 هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که دو هزار نفر از خدمات بیمه‌ای برخوردارند و در تلاش هستیم که خدمات بیمه‌ای برای سایر هنرمندان تسهیل شود.

معاون امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست گفت: اگرچه سایه صنعت بر سر استان و به‌خصوص شهر اراک افتاده اما می‌توان از این فرصت برای رونق صنایع‌دستی و گردشگری بهره برد و از این رفت و آمدها به عنوان فرصت استفاده کنیم.

فرخی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی بیش از سایر حوزه‌ها ظرفیت و پتانسیل ایجاد اشتغال زودبازده و پایدار را دارد، گفت: صنایع‌دستی اکنون از جنبه تفریحی به عنوان یک صنعت و برای معیشت هنرمندان تبدیل شده است.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اجرای اقدامات و برنامه‌های لازم در بخش آموزش، تولید و ترویج این صنعت، زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای علاقه‌مندان به این بخش فراهم آورده است.

فرخی  با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌ها در توسعه اقتصادی کشور، خواستار همدلی، مشارکت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای صیانت از رونق صنایع‌دستی و توسعه گردشگری شد و اظهار امیدواری کرد با تشکیل این کارگروه و مشارکت دستگاه‌های مرتبط موانع و مشکلات این صنعت تسهیل شود.

انتهای پیام/