مکان های دیدنی تالش – هرآنچه که از زیبایی‌های طبیعت می‌خواهید!

مکان های دیدنی تالش – هرآنچه که از زیبایی‌های طبیعت می‌خواهید!

تالش یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است. زیبایی های طبیعی تالش به قدری متنوع و فراوانند که می توان این شهر را یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان به حساب آورد. در واقع در سفربه تالش هر آنچه که از زیبایی و سرسبزی طبیعت انتظار دارید را خواهید یافت. از ارتفاعات ییلاقی تا آبشار و جنگل های زیبایی که در کمتر جایی از کشور می توان یافت.


پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۰۲۵ بازدید

آنچه باعث شده که در این شهر با انواع مختلفی از مناظر زیبا همچون جلگه و دریا و جنگل رو به رو شوید موقعیت جغرافیایی خاص این شهر است. در این شهر حتی از دیدن حیات وحش نیز محروم نخواهید ماند. در ادامه به معرفی زیباترین و مشهورترین مکان های دیدنیتالش زمرد همیشه سبز ایران می پردازیم.

۱۰ مورد از زیباترین مکان های دیدنی تالش

اگر به بررسی اقلیم اطراف شهر تالش بپردازیم ۳ طرف از این شهر رو به کوه های البرز قرار گرفته اند و یک طرف آن نیز به دریای خزر مرتبط است. جاذبه های گردشگری حیرت انگیز این شهرستان باعث شده که تالش به عنوان یکی از زیباترین بخش های شمال کشور به شمار رود و به همین دلیل این شهر در لیست پرگردشگرترین شهرهای شمالی قرار دارد. حتی گردشگران خارجی نیز علاقه مندند دیدنی های تالش را به چشمان خود ببینند. سفر به تالش و تماشای طبیعت بی نظیر آن برای هر گردشگری جذاب است. برخی از مشهورترین و زیباترین مکان های دیدنی تالش که هر کس باید قبل از رفتن به سفرهای خارجی حداقل یکبار از آن ها دیدن کند عبارتند از:

ییلاق سوباتان

پارک جنگلی گیسوم

آبشار ویسادار

ییلاق دوخاله کوه

پارک جنگلی سیاه داران

روستا و دریاچه سراگاه

آبشار ورزان

رودخانه کرگان رود

روستای مریان

آبشار شیله وشت

در ادامه هر کدام از این دیدنی ها را معرفی می کنیم.

ییلاق سوباتان، زیباترین دیدنی تالش

سوباتان بهشت تالش است. در این منطقه می توانید از غار زیبای سوباتان نیز دیدن کنید. این منطقه زیبا تلفیقی از دشت، کوهستان و جنگل است. این منطقه در نزدیکی تالش و در ابتدای جاده تالش به سمت آق اولر قرار دارد.

یکی از دلایلی که باعث زیبایی این منطقه شده است بکر ماندن آن است. جاده مسیر رسیدن به این منطقه خاکی است و خوشبختانه هنوز سیل جمعیت به سمت این منطقه ییلاقی روانه نشده است و به همین دلیل می توان این منطقه را هنوز به بهشتی زیبا در تالش تشبیه کرد. حقیرانه ترین راه برای درک زیبایی این منطقه تماشای تصاویر آن است، تصاویری که به هیچ وجه نشان دهنده زیبایی واقعی این منطقه نیستند.

پارک جنگلی گیسوم – از بهترین مکان های دیدنی تالش

پارک گیسوم نه تنها مشهورترین، بلکه یکی از بهترین مکان های دیدنی تالش به حساب می آید. این جنگل در نزدیکی ساحل مشهور گیسوم قرار دارد و اگر از میان جنگل بگذرید می توانید به ساحل گیسوم برسید. این جنگل ۸۰ هکتاری نزدیک به ۸۰ گونه گیاهی را در خود جای داده و به دلیل برخورداری از امکانات گردشگری نیز میزبان بسیاری از گردشگرانی است که به جنگل های شمال آمده اند.

جاده ای که از میان جنگل گیسوم می گذرد به دلیل پوشانده شدن توسط درختان بلند قامت به تونلی سرسبز تبدیل شده درختان دو طرف آن را گرفته اند و منظره و هوایی شگفت انگیز در این منطقه ایجاد کرده اند.

یکی از تصورات اشتباهی که در مورد جنگل شمال وجود دارد این است که تنها فصل مناسب برای رفتن به این مناطق فصل بهاراست. کافیست یکبار در فصل پاییز به این جنگل رنگارنگ بروید تا بتوانید عمق و نهایت زیبایی طبیعت را درک کنید و چشمانتان را به رنگ های تمام نشدنی یک جنگل پاییزی تمام عیار آغشته کنید.

برخی از امکانات گردشگری این منطقه شامل موارد زیر است:

آلاچیق و فضاهای کمپینگ

رستوران

فروشگاه های صنایع دستی

ویلاهای ساحلی

لوازم تفریحی همچون جت اسکی

آبشار ویسادار

یکی دیگر از مناطق زیبایی که می توانید در تالش از آن دیدن کنید آبشار ویسادار است، اگر به بازدید از جنگل های گیسوم رفتید بد نیست سری هم به این آبشار زیبا بزنید، چرا که فاصله بسیار کمی میان جنگل های گیسوم و این آبشار زیبا وجود دارد.

ییلاق دوخاله کوه – ییلاق های تالش را دریابید!

یکی دیگر از ییلاق های بی نظیر تالش ییلاق دو خاله کوه است. به واقع باید ییلاق های تالش را فهرست آثار ملی ثبت کرد. مزیت اصلی این منطقه ییلاقی بکر و دست نخورده بودن طبیعت آن است، اما آب و هوای بی نظیر هم مورد دیگری است که این منطقه ییلاقی را به یک بهشت در دل رشته کوه های البرز تبدیل کرده است. البته بسیاری معتقدند ییلاق سوباتان از ییلاق دوخاله زیباتر و بکرتر است، اما نمی توان زیبایی های این منطقه را به هیچ وجه انکار کرد.

پارک جنگلی سیاه داران

پارک جنگلی و روستای سیاه داران از دیگر مناطق زیبای تالش هستند. این جنگل پر از درختان بلوط و آزاد بلند قدی است که اخیرا با رسیدگی های شهرداری و اضافه شدن امکانات گردشگری فراوان به یکی از پاتوق گردشگران در تالش تبدیل شده است. در این منطقه حتی حیات وحش طبیعی و گونه های جانوری آهو و غزال هم قابل مشاهده هستند و برای مشاهده آن ها می توانید از سورتمه جنگلی ریلی این منطقه استفاده کنید. خوشبختانه فاصله پارک جنگلی سیاه داران و دریاچه سراگاه کم است و می توانید به راحتی از این محل به سمت دریاچه رهسپار شوید.

دریاچه و روستای سراگاه

روستا و دریاچه حیرت انگیز سراگاه در فاصله حدود ده کیلومتری از مرکز شهرستان تالش قرار دارند. این منطقه مصداق بارز در هم تنیدن زیبایی های طبیعت است. آب این دریاچه از چشمه های اطراف تامین می شود. چشمه هایی در دل کوه هایی که دور تا دور دریاچه را فرا گرفته اند و از جنگل پوشیده شده اند. در حال حاضر در این دریاچه ماهی پرورش داده می شود و در نزدیکی روستا نیز شالیزارهای برنج وجود دارند.

آبشار ورزان – از زیباترین جاذبه های گردشگری تالش

با اینکه آبشار ورزان فاصله ای ۳۶ کیلومتری از شهر تالش دارد، اما همچنان جزئی از مکان های دیدنی تالش به شمار می رود. این آبشار از سطح آب های آزاد بیش از ۱۹۰۰ متر فاصله دارد. آبشار ورزان در میان مه و کوهستان یکی از زیباترین مناظر تالش را رقم زده است و این شهرستان را به جایی زیباتر و مقصدی جذاب تر برای گردشگران تبدیل کرده است. آبشار ورزان با نام آبشار ورازان نیز شناخته می شود. این منطقه در فصل بهار و ماه های اردیبهشت و خرداد در زیباترین حالت خود قرار دارد.

رودخانه کرگان رود

رودخانه کرگان یک رودخانه فصلی نیست، بلکه یک رودخانه دائم و بزرگترین رودخانه بخش غربی استان گیلان است. این رودخانه یک رودخانه بسیار پر آب است با دبی بالا و متوسط آب دهی سالانه حدود ۸ متر مکعب در ثانیه یکی از رودخانه های پر آب شمال کشور به حساب می آید. البته آب این رودخانه در ماه های خرداد تا مهر کم آب تر از دیگر ماه های سال است. این رودخانه پس از عبور از شهر تالش به دریای خزر می ریزد و زیستگاه ماهی سفید و ماهی آزاد نیز محسوب می شود.

روستای مریان

یکی دیگر از روستاهای زیبای تالش روستای مریان است که از توابع شهرستان تالش به شمار می رود. این روستا که قدمتی تاریخی دارد از طریق جاده های شهر هشت پر قابل دسترسی است. این روستا در مناطق کوهپایه ای قرار دارد و به همین دلیل دارای آب و هوایی کاملا ییلاقی است. زمستان هایی سرد و تابستان های کاملا معتدل از شرایط آب و هوایی این روستاست. این روستا در امتداد رودخانه کرگان رود قرار دارد و اطراف آن را ارتفاعات زیبا و مه گرفته تشکیل داده است.

آبشار و روستای شیله وشت

روستای و آبشار شیله وشت نیز از دیگر مکان های دیدنی تالش هستند که در امتداد رودخانه کرگان رود قرار گرفته اند. نکته جذاب در مورد این روستا این است مسیر دسترسی به این روستا کمی پیچیده است و برای رسیدن به این روستا باید از جاده های خاکی عبور کنید. جاده های خاکی که خودروهای آفرود به راحتی می توانند از آن ها عبور کنند. البته بسیاری از بخش های جاده این روستا آسفالت هستند و می توانید باقی مسیر را پیاده طی کنید. برای اجاره ویلا در تالش هیچ مشکلی نخواهید داشت. تعداد زیادی ویلای جدید و خانه های محلی در این منطقه به مسافران و گردشگران اجاره داده می شود.