هنر و سلامت نقش زیادی در بهبود زندگی دارد

هنر و سلامت نقش زیادی در بهبود زندگی دارد

رئیس منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت:نیشابور- رئیس کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور گفت: هنر می تواند با تلفیق سلامت نقش زیادی در بهبود زندگی پیدا کند.


جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۷۱۸ بازدید

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد رضا دارابی ظهر پنجشنبه در همایش ملی هنر و سلامت در نیشابور اظهار کرد :مقوله هنر و سلامت در زندگی بشرتأثیر بسزایی داشته و بحث اجتماعی کردن سلامت، یکی از اقدامات مؤثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که باعث هدایت همه آحاد جامعه به سوی حوزه سلامت می شود.

وی افزود: از طرح های وزیر محترم، طرح تحول سلامت و طرح تحول و نوآوری در نظام آموزشی است و برای مشارکت همه دانشگاه ها مأموریت های ویژه ای به کلان منطقه ها واگذار شده است که مأموریت هنر و سلامت به دانشکده علوم پزشکی نیشابور واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در تحقیقات علمی ثابت شده که هنر می تواند در بهبود بیماری و زندگی مؤثر باشد و در گذشته این دو مقوله به موازات هم حرکت می کردند.

وی ابراز کرد: در گذشته بحث بیماری های واگیردار مطرح بود و هنر تأثیری چندانی بر آن ها نداشت ولی در دهه های اخیر بیماری های غیرواگیردار به علت تغییر سبک زندگی چاقی، فشارخون، افسردگی زمینه ساز بیماری های زیادی است مانند بیماری های تنفس، روانی و سرطان، دیابت که زندگی بشر را تهدید می کند و یکی از مقوله هایی که می تواند تأثیرگذار باشد هنر است.

دارابی گفت: موسیقی، حرکات نمایشی، هنرهای ترسیمی و تجسمی، ادبیات، کتاب، هنرهای نمایشی، می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر است.

وی بیان کرد: آرامش سنگ بنای بهبودی است و هنر می تواند در خدمت سلامت باشد و تلفیق این امر می تواند نقش زیادی در بهبود زندگی داشته باشد و امیدواریم ارگان های دولتی، رسانه های ملی و اجتماعی نقش برجسته ایی در ارتقای هنر و سلامت داشته باشند.