عکس پروفایل تان چه چیزی در مورد شما می گوید؟

عکس پروفایل تان چه چیزی در مورد شما می گوید؟

عکس پروفایل یا تصویری که برای حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی انتخاب می کنید حرف های زیادی درباره شما می گوید و می تواند بخشی از شخصیت وجودی شما را برای دیگران فاش کند.


شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۵۶۱ بازدید

عکس پروفایل تان چه چیزی در مورد شما می گوید؟

بسیاری از ما حضور پر رنگی در شبکه های اجتماعی داریم و بدون شک یکی از دغدغه های اصلی ما برای فعالیت در این شبکه ها، انتخاب عکس پروفایل مناسب است و سوالی که همواره از خود می پرسیم:
“چه عکسی برای پروفایل خودم انتخاب کنم و چگونه در شبکه های اجتماعی ظاهر شوم؟”
به نظر می رسد خانم ها و آقایان در انتخاب عکس پروفایل و دیده شدن در شبکه های آنلاین به نکات ظریف متفاوتی توجه می کنند، به عنوان مثال زنان بیشتر به جزئیات خود در تصویر دقت کرده و مرتبا این سوال را با خود مرور می کنند که آیا ظاهرم در این عکس خوب به نظر می رسد یا مثلا بینی ام بیش از حد بزرگ دیده نمی شود؟!
در حالی که مردان بیشتر در جستجوی ارتباطات و بودن با کسی هستند که آن ها را به آن چه علاقه دارند متصل کند.
نوع شبکه اجتماعی نیز در انتخاب تصویر پروفایل نقش بسزایی دارد، در برخی شبکه ها که فرد تنها با دوستان و آشنایان در ارتباط است قرار دادن تصاویر خانوادگی بسیار رایج بوده در حالی که برخی دیگر از محیط های آنلاین اغلب برای فعالیت های تجاری و حضور رسمی در نظر گرفته شده است.
عکس پروفایل
عنصر تاثیرگذار دیگر برای انتخاب عکس پروفایل مسئله حفظ حریم شخصی می باشد، اطرافیان – از متخصصان اجتماعی گرفته تا والدین و دوستان – به ما توصیه می کنند در انتخاب عکس پروفایل دقت داشته باشیم زیرا حفظ حریم خصوصی در دنیای مجازی یکی از مهم ترین نکات برای هر فردی می باشد، چه برای آن ها که به منظور کسب و کار وارد شبکه های اجتماعی می شوند و چه افرادی که با هدف ارتباط با دوستان، ایجاد روابط جدید یا حتی آشنایی با یک محیط مجازی پا به این عرصه می گذارند.
اگرچه انتخاب عکس پروفایل تا حد زیادی وابسته به جنسیت، سن، نوع شبکه اجتماعی و فرهنگ جامعه می باشد اما همچنان تا حدودی (و نه صد در صد) می توان شخصیت افراد را با توجه به نوع عکس پروفایلی که انتخاب می کنند شناسایی کرد که در ادامه مطلب به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

عکس های حرفه ای و رسمی

هنگامی که از شبکه های اجتماعی به منظور تجارت و اهداف تجاری استفاده می کنید تمایل دارید مردم شما را به عنوان یک فرد اجرایی بببینند، در این موارد با استفاده از عکس پروفایل رسمی سعی می کنید به دیگران نشان دهید فعالیت های کاری برای شما در درجه اول اهمیت دارد.

عکس به همراه نوزاد یا کودک خود

این گونه تصاویر برای برجسته کردن حس موفقیت در زندگی انتخاب می شود و معمولا نشانه آن است که فرد علاقه مند است با خانم ها ارتباط برقرار کند تا آقایان.

عکس در کنار همسر

قرار دادن عکس های دو نفره با شریک زندگی نشان می دهد که نیمه دیگر زندگی فرد مهم ترین چیزی است که در زندگی داشته و او نیز خودش را نیمه دیگر همسرش می داند. این گونه تصاویر در حقیقت بیانگر تمایل فرد به معرفی بصری همسر یا نامزدش به دیگران می باشد.

عکس هایی که در شب گرفته شده

به طور کلی افراد نوجوان و جوانان بی خیال دوست دارند تصاویر پروفایل آن ها جالب و خاص بوده و نظر دیگران را به خود جلب کند.

عکس تعطیلات

افرادی که مشتاق هستند تا روی دیگر زندگی شان را – چیزی متفاوت از آن چه هر روز انجام می دهند – به دیگران نشان دهند از این گونه عکس ها استفاده می کنند.
برای برخی مردم تعطیلات اوقاتی است که خاطرات بسیار خوشی برای آن ها به ارمغان می آورد و آن ها به شدت تمایل دارند این چنین تصاویری را واقعی کرده و بگویند:“من چنین شخصیتی هستم.”

عکس دوران کودکی

استفاده از عکس های کودکی نشانه بی میلی فرد به بزرگ شدن و روبرو شدن با آینده می باشد. اگرچه نوستالوژی و احساسات عمیق به دوران گذشته به خودی خود جالب است.

کاریکاتور

استفاده از کاریکاتور راهی برای نشان دادن عدم جدی بودن عکس و بیان این است که شما چندان خودتان را جدی نمی گیرید.
استفاده از کاریکاتور روشی برای ارائه یک تصویر دستکاری شده به جای تصویر واقعی خودتان نیز می باشد. اگرچه هرگز نباید از تصاویر دیگران برای چنین کاری استفاده کنید.

عکس با یک فرد مشهور

این نوع عکس ها به نظر رقت انگیز می رسند زیرا فرد با انتخاب این گونه تصاویر ناخوداگاه این پیام را به دیگران منتقل می کند که من مهم نیستم بلکه باید به کسی که در کنار من است توجه داشته باشید!
سلفی هایی که با وبکم یا دوربین تلفن همراه گرفته می شود
فرد با قرار دادن این گونه تصاویر به سادگی به دیگران می گوید:” من خودم هستم بدون هرگونه دستکاری یا ژست خاص”

لوگوی شرکت یا بیزینس

در این گونه موارد رسانه های اجتماعی به منظور فعالیت های حرفه ای استفاده می شود و فرد معتقد است اهمیت کسب و کارش در این برهه به مراتب بیشتر از نمایش شخصیت او می باشد.
منبع:irishtimes