مبدل DC به DC


  • یوسف
  • ۳۳۹۹۹۱۱۵
  • invertergroupco@gmail.com
  • تهران-لاله زار جنوبی کوچه بوشهری مجتمع تجاری تهران الکتریک واحد۲۳۲
  • بازدید : ۲۴۰۲

سایت تبلیغاتی


مبدل DC به DC :
مبدل یا DC-DC (DC-DC converter) که جریان DC یک منبع را از سطح ولتاژ به سطح ولتاژ دیگر تبدیل ‌کند و ولتاژ خروجی می‌تواند از ولتاژ ورودی بیش یا کم باشد. در قبال مبدل‌ DC-DC، مبدل‌ AC-DC قرار دارد که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل ‌کند و مبدل‌ DC-AC یا اینورتر که جریان مستقیم را به متناوب تبدیل می‌شود.
مبدل‌ DC-DC به شکلی در منبع تغذیه سوئیچینگ و موتورDC به کاربرد دارد و جریان ورود بیش ترجریان رگولات ‌نشده‌ که از یک مبدل وارد مدار‌شود و بعد می‌توان آن به سطح ولتاژ درخواست شده تغییر داد. از این مبدل‌ به همراه یک ترانسفورماتور ایزولاسیون در مدار منبع تغذیه سوئیچینگ مصرف شود، هر چند برای محرک DC نیاز به ترانسفورماتور نیست.
گاهی یک ولتاژ DC را به ولتاژ DC دیگری تبدیل کرد, مثل مثبت ۵ ولت را به مثبت ۱۵ ولت تبدیل کرد و یا به کمک سیستم مبدل DC به DC میسرباشد.در مبدل DC به DC ولتاژ DC ورود به یک نوسان ساز موج مربع اعمال شود که خروج آن سیما و یک ترانسفورماتور را تحریک کند. معمول فرکانس از ۱ کیلو هرتز تا ۱۰۰ کیلو هرتز و هرچه فرکانس بالا باشد , ترانسفورماتور و اجزا صاف کوچک است.از طرف دیگر اگر فرکانس بالا باشد تولید موج مربع با اضلاع قائم دشوار شود.که فرکانس ۲۰ کیلو هرتز بهترین شکل است.
کاربرد مبدل DCبه DC :
مبدل افزایش دهنده برای افزایش ولتاژ رابط DC خروج ریز منبع به 380 تا 400 ولت برای متصل شدن به شبکه توزیع از راه اینورتر DC –DC به کار رود. هم سلول خورشید سوخت احتیاج به منبع ولتاژ پایین دارد و یک مبدل DC به DC با ضریب بالا رفتن ولتاژ برای تنظیم کردن ولتاژ بین مبدل احتیاج و پژوهش قبل درباره مبدل گوناگون برای بالا رفت مثل موارد زیر تحلیل خازن سوئیچ شونده و سلف سوئیچ شونده و همین طور راه ترکیب خازن سوئیچ شونده با مبدل ، مبدل بالا رفتن ولتاژ مدل ضرب کننده ولتاژ خازن دیود و مبدل DC به DC ترانس باشد.

شماره تماس :33999115-33999719
نشانی:تهران-لاله زار جنوبی کوچه بوشهری مجتمع تجاری تهران الکتریک واحد232