کارت گارانتی غیر قابل جعل


  • مقدم
  • ۴۴۲۸۸۵۲۱
  • IDcardEX.moghadam@yahoo.com
  • فلکه دوم صادقیه برج گلدیس
  • بازدید : ۹۳۹۵

سایت تبلیغاتی


کارت گارانتی غیر قابل جعل

یکی از چالش های اصلی شرکت های تولیدی یا نمایندگی های برند های شناخته شده ، مقابله با گارانتی های جعلی از سوی افراد سودجویی است که با توجه به شهرت و محبوبیت برند اصلی اقدام به توزیع محصولات جعلی همراه با کارت و دفترچه گارانتی جعلی می کنند .

با توجه به این که تمامی روش های مورد استفاده جهت چاپ کارت گارانتی یا دفترچه های خدمات پس از فروش به راحتی توسط سودجویان قابل جعل و کپی برداری است ، چنین اقداماتی همواره هزینه های سنگینی بردوش شرکت های صاحب برند اصلی تحمیل می کند .

استفاده از تگ های هوشمند و الصاق آن روی کارت گارانتی یا دفترچه گارانتی ، راهکاری است که شرکت توان دید آتی با ارایه آن توانسته است بطور موثری از جعل و سوء استفاده خدمات گارانتی جلوگیری کند .

در این راهکار با ثبت شماره سریال منحصر به فرد هر تگ هوشمند و وارد ان در پایگاه داده ای شرکت ، این امکان را به صاحبان برند می دهد که هنگام مراجعه مشتری به بخش خدمات پس از فروش و درخواست خدمات با بررسی شماره سریال تگ موجود روی کارت گارانتی ( با فرض بر این که حتی شخص جاعل اقدام به تهیه تگ مشابه نموده است ) و صحت سنجی آن می تواند محصولات اصلی را از محصولات جعلی تشخیص دهد .

روش خواندن شماره سریال تگ نیز بسیار ساده است . با استفاده از موبایل های هوشمند مجهز به قابلیت NFCمی توان شماره سریال تگ را استخراج کرد . در صورتی که موبایل چنین قابلیتی نداشته باشد ، با استفاده از یک کارت ریدر بسیار ساده و اتصال ان به گوشی هوشمند شماره سریال را استخراج کرد .

علاوه بر شناسایی کامل شماره سریال های جعلی ، ویژگی بازدارندگی این راهکار باعث می گردد پس از یک دروه زمانی کوتاه مدت که اشخاص جاعل متوجه شدند قادر به جعل چنین راهکاری نیستند ، دیگر شاهد تکرار چنین مشکلاتی نخواهیم بود .

استفاده از چنین تگ هایی نه تنها نقطه پایانی است بر تمامی روش های جعل کارت گارانتی ، بلکه امکانات جالب دیگری را نیز در اختیار صاحبان برند قرار می دهد . تگ های هوشمند این امکان را دارند که اطلاعات مختصری مانند وب سایت شرکت ، شماره تماس و نشانی مرکز خدمات پی از فروش و یا هر مشخصه دیگری را نیز در آن ذخیره کنند. به گونه ای که هرگاه مشتری یا شخص دیگری با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به قابلیت NFCاین تگ را بخواند ، کلیه اطلاعات ذخیره شده روی موبایل نمایش داده شود .

همچنین می توان با استفاده از سایر امکانات این نوع تگ هوشمند ، عملکرد های دیگری با توجه به قابلیت های سیستم های مدیریتی مورد استفاده در شرکت را تعریف کرد .