رونالدو این گونه جام‌جهانی را به مسی باخت

رونالدو این گونه جام‌جهانی را به مسی باخت

با حذف تیم ملی پرتغال، رویای فتح جام جهانی برای پنجمین دوره متوالی برای رونالدو به پایان رسید.


شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۶۹ بازدید

حتی اگر هواداران متعصب فوق ستاره پرتغالی هم با خواهر او هم‌نظر باشند که ۴۱ سال، سن بالایی برای کریس نیست و او می تواند جام جهانی ششم را تجربه کند، اما خود او هم خوب می داند که قطر ایستگاه نهایی اش برای رسیدن به جامی بود که در میان تمامی افتخارات و رکوردها، جایش در کلکسیون افتخارات او خالی ماند.
از طرفی، این یک دوئل شخصی با مسی هم بود برای اینکه چه کسی واقعا بهترینِ نسل فعلی است. با حذف رونالدو و پرتغال در یک چهارم نهایی، حالا مسی با آرژانتین می تواند جامی را کسب کند که او را برنده دوئل نهایی می کند. او که برخلاف رونالدو در تیم ملی کشورش حسابی تحت حمایت است، از نظر آماری بهتر از رقیب همیشگی خود در جام جهانی بوده و با توجه به ادامه حضور آرژانتین در جام، این برتری را می تواند ارتقا ببخشد.

هر دو ستاره در پنج دوره از جام جهانی حضور داشتند اما مسی دو بازی بیشتر از کریس انجام داده و می تواند این برتری را به چهار بازی نیز برساند. او از نظر تعداد گل زده، پیروزی و شکست کمتر نیز بهتر از رونالدو عمل کرده و تعداد پاس گل‌هایش در جام جهانی سه برابر کریس است.

هر دو ستاره از جام جهانی ۲۰۰۶ بازی در این تورنمنت را شروع کردند. آنها طی چهار حضور متوالی قبلی موفق به قهرمانی نشدند. رونالدو در تجربه پنجم نیز به همان سرنوشت قبلی دچار شد ولی مسی امیدوار است تا طلسم شکنی کند.
مسی تا کنون هفت بار توپ طلا را به دست آورده و رونالدو پنج بار موفق به کسب این جایزه شده است. کریس که اینک بهترین گلزن ملی فوتبال دنیا به شمار می رود و رکوردهای شخصی مهمتری نسبت به مسی داشته، حالا جام جهانی را این گونه به رقیب همیشگی خود باخته و در صورت قهرمانی آرژانتین، کفه ترازوی پاسخ به سوال تاریخی مسی یا رونالدو نیز برای همیشه به سمت ستاره آرژانتینی سنگینی خواهد کرد.