«سیاست‌زدگی» مهمترین چالش اقتصاد کشور/ اقتصاد بدون نفت در ایران شدنی است

«سیاست‌زدگی» مهمترین چالش اقتصاد کشور/ اقتصاد بدون نفت در ایران شدنی است

«سیاست‌زدگی» مهمترین چالش اقتصاد کشور/ اقتصاد بدون نفت در ایران شدنی است


چهار‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۶۱۷ بازدید

«سیاست‌زدگی» مهمترین چالش اقتصاد کشور/ اقتصاد بدون نفت در ایران شدنی است

وزیر سابق نفت با بیان این‌که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین شاخصه دولت انقلابی است، گفت: مشکل اصلی اقتصاد ایران سیاست زدگی است و دولت آینده باید با استفاده از ظرفیت‌های بومی این چالش را برطرف کند.

«سیاست‌زدگی» مهمترین چالش اقتصاد کشور/ اقتصاد بدون نفت در ایران شدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، رستم قاسمی در ادامه سفر خود به استان با حضور در جمع اصحاب رسانه یزد، با بیان این‌که برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ هنوز تصمیم جدی نگرفته‌ام، اظهار کرد: ما امروز در زمان بین نسلی قرار گرفته‌ایم و روند اجرایی کشور به یک پوست اندازی جدی نیاز دارد.

وی با بیان این‌که دولت آینده باید با ترکیبی از جوانان و افراد با تجربه اداره شود، افزود: دست‌اندرکاران نظام باید بدون توجه به جناح بازی در راستای تحقق اهداف دولت انقلابی نسبت به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اقدام کنند.

وزیر سابق نفت در ادامه تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از جمله شاخص‌های دولت انقلابی دانست و گفت: تبعیت محض از ولایت وفقه رمز برون رفت از بحران‌های اقتصادی کشور است.

قاسمی با اشاره به مسئولیت‌های خود در سپاه پاسداران تصریح کرد: تمام مسئولیت‌های وی در سپاه مدیریت اجرایی و اقتصادی بوده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد حمایت احمدی نژاد، گفت: تاکنون هیچ مذاکره‌ای در خصوص حمایت با آقای احمدی نژاد نداشته و اطلاعی از برنامه حمایتی وی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارم.

وزیر سابق نفت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اقتصاد بدون نفت حتما شدنی است، تأکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا بدون نفت اقتصاد خود را اداره می‌کنند و این مهم در ایران هم قابل اجراست و در دولت احمدی نژاد آغاز شده است.

قاسمی با اشاره به این‌که در مورد دور زدن تحریم‌ها سه مؤلفه مهم رفع تحریم‌ها، دور زدن تحریم‌ها و بی‌اثر کردن تحریم ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: بی اثر کردن تحریم‌ها از جمله اقدامات اجرایی موثر است و باید به صورت جدی روی این موضوع برنامه ریزی انجام شود.

وی در ادامه مشکل اصلی اقتصاد ایران را سیاست زدگی دانست و بیان کرد: بی اثر کردن تحریم‌ها لازمه عبور کشور از شرایط موجود است.

وزیر سابق نفت ایران در مورد اعتماد مردم نیز گفت: متأسفانه امروز بخشی از اعتماد مردم به واسطه مشکلات اقتصادی و معیشتی کمرنگ شده و اصلاح این مهم باید هرچه سریعتر در دستور کار و اولویت اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی قرار گیرد.

قاسمی تنها راه مذاکره مقتدرانه را بی‌اثر کردن تحریم ها و رفع چالش‌های اقتصادی مردم دانست و بیان کرد: مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی سرمایه اجتماعی است و تمام تمرکز دولت باید رفع مشکلات آنها باشد.

وی در خصوص اولویت‌های اجرایی انتخابات پیش رو، تأکید کرد: اولویت اول در انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی است و این موضوع از این‌که چه کسی رئیس جمهور شود هم مهمتر است.

وزیر سابق نفت در پایان سخنان خود در مورد فضای مجازی و قانون آن در ایران گفت: فضای مجازی باید حتما قابل اعتماد و ایمن باشد و به همین دلیل بسیاری از کشورهای جهان قانون سخت در این خصوص دارند.

انتهای پیام/ر