نارضایتی مردم به حق است/ در جنگ اقتصادی تک تک مردم درگیرند

نارضایتی  مردم به حق است/ در جنگ اقتصادی تک تک مردم درگیرند

نارضایتی مردم به حق است/ در جنگ اقتصادی تک تک مردم درگیرند


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۶۵۲ بازدید

نارضایتی مردم به حق است/ در جنگ اقتصادی تک تک مردم درگیرند

وزیر پیشین نفت ایران با بیان این‌که رفع مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت باشد گفت: فقر در جامعه به گرسنگی و نداشتن پول غذا تبدیل شده است.

نارضایتی  مردم به حق است/ در جنگ اقتصادی تک تک مردم درگیرند

به گزارش خبرگزاری فار�� در یزد، رستم قاسمی در جریان دیدار با جمعی از جوانان گام دوم انقلاب یزد اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی دو دیدگاه در ارتباط با سازندگی کشور وجود داشت که یکی اعتماد به نیروهای داخلی و دیگری عدم توان داخلی برای بازسازی بود.

وی افزود: دیدگاه اول تاکید می‌کرد که ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت نیروهای بومی و جوانان نخبه کشورمان اقدام به سازندگی کنیم و کارهای بزرگی از جمله سدهای عظیم ساخته شده نتیجه این تفکر بود.

وزیر پیشین نفت ایران گفت: دیدگاه دوم اما اعتمادی به توان و ظرفیت داخل نداشت و بر این باور بود که ما دانش فنی و توانایی بازسازی کشور را نداریم و باید این کار را به کشورهای دیگر بسپاریم.

قاسمی تصریح کرد: به حمدالله در آن زمان و با جمله تاریخی «ما می‌توانیم» که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، به توان نیروهای بومی اعتماد لازم انجام شد و به حمدالله اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شد.

وی به تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها آن را فلج کننده تلقی می‌کردند اشاره و تصریح: این تحریم‌ها در حوزه فروش نفت و خرید تجهیزات نفتی با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات گسترده‌ای که صورت گرفت، زمینه‌ای به وجود آورد که بتوانیم در عرصه‌های مختلف صنعت نفت به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

وزیر پیشین نفت بالاترین سطح پیشرفت و توسعه کشور در حوزه صنعت نفت را مربوط به دوران تحریم دانست و گفت: نکته بسیار مهم در ارتباط با تحریم‌ها دو صحبت رئیس جمهور آمریکا به فاصله کوتاه دو سال بوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اوباما در ابتدای وضع تحریم‌ها، آنها را فلج کننده دانست اما پس از آن در نشست کنگره اعلام کرد که این تحریم‌ها دیگر بر ایران اثر ندارد و همین موضوع نشان‌گر توسعه‌ای است که ما در آن زمان به دست آوردیم.

وی افزود: امروز شرایطی که مردم با آن روبرو هستند بسیار سخت است و فشار اقتصادی بسیار سنگینی به آنها وارد می‌شود به گونه‌ای که بحث فقر امروز در حد گرسنگی و نداشتن غذا شده و این یک فاجعه بسیار بزرگ است.

قاسمی با تاکید بر این‌که مهمترین سرمایه ایران نیروی انسانی و مردم هستند گفت: متاسفانه شرایط کشور ما به گونه‌ای شده که نارضایتی در بین مردم زیاد شده و این نارضایتی هم به حق است.

وزیر پیشین نفت با بیان این‌که جنگ نظامی به مراتب از جنگ اقتصادی ساده‌تر است گفت: در جنگ نظامی آمریکا نتوانست در برابر ایران موفقیتی کسب کند و یکی از دلایل آن این بود که در جنگ نظامی فقط بخشی از کشور درگیر بود ولی در جنگ اقتصادی تک تک مردم درگیر هستند و جنگ تا سفره مردم کشیده شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی موضوع بسیار مهمی که وجود دارد این است که باید برای رفع مشکلات تصمیم گرفته شود ولی متاسفانه الان دیده می‌شود که برخی مسئولان از تصمیم گرفتن به دلیل امکان خطا می‌ترسند و هیچ تصمیمی برای رفع مشکلات نمی‌گیرند.

انتهای پیام/ر/س