انواع رژيم غذایی سالم برای سلامتی

انواع رژيم غذایی سالم برای سلامتی

انواع رژيم غذایی سالم برای سلامتی، لاغری و تناسب اندام؛ نکاتی کاربردی که کمک می‌کنند رژیم و تغذیه سالم داشته باشید.


شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۳۱۰ بازدید

رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که حاوی مواد مغذی لازم برای درست کار کردن بدن است. برای داشتن تغذیه‌ی مناسب، باید بیشتر کالری روزانه‌ی خود را از مواد زیر دریافت کنید:

میوه‌های تازه؛

سبزیجات تازه؛

غلات کامل؛

حبوبات؛

آجیل؛

پروتئین بدون چربی

اساس و پایه رژیم غذایی سالم

رژیمی شامل مواد غذایی نشاسته‌ دار همچون سیب زمینی، برنج و ماکارونی بعلاوه میزان زیادی از انواع میوه و سبزیجات و به‌همراه مقداری مواد مغذی پروتئین دار همچون گوشت، ماهی و همچنین کمی لبنیات، بعلاوه مقدار کمی چربی، نمک و شکر تمام مواد مغذی‌ای که بدن شما به آن احتیاج دارد را تامین می‌کند.

زمانیکه بحث رژیم غذایی سالم در میان است، تعادل کلید اصلی دسترسی به آن می‌باشد. تعادل به معنی خوردن طیف گسترده‌ای از مواد غذایی در اندازه مناسب و مصرف مقدار صحیح از خوردنی‌ها و نوشیدنی ها که به شما در رسیدن به بدنی سالم و حفظ سلامت آن، کمک می‌کند.

توجه کنید که زمانیکه بحث پرخوری و اضافه وزن درمیان است، مقصر فقط غذاها نیستند، بعضی از نوشیدنی ها هم می‌توانند به اندازه غذا چاق کننده باشند.

گروهها و مواد غذایی تشکیل دهنده رژیم غذایی سالم

همه مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم را می‌توان به پنج دسته تقسیم کرد، برای داشتن رژیم غذایی سالم، سعی به انتخاب طیف متنوعی از غذاها از ۴ گروه اول نمایید.

غذاهای حاوی شکر و چربی

معمولا افراد میزان زیادی کالری، چربی، شکر و نمک مصرف کرده و میزان کمی سبزی و میوه و فیبر می‌خورند. هرچند وجود چربی و قند برای تامین انرژی در بدن حیاطی است، اما برای تامین آن نیازی به مصرف خوردنی ها و نوشیدنی های پر از چربی و قند نیست. در ادامه به توضیح و تشرح این پنج گروه که سازند یک رژیم غذایی سالم است می‌پردازیم.

در بیشتر افراد میزان مصرف چربی و شکر بسیار زیاد است. چربی و شکر هردو منابع تامین انرژی بدن هستند، اما زمانیکه ما زیاد از آنها استفاده کنیم، باعث جذب انرژی بیشتر از آنچه نیاز داریم شده و در نتیجه چاق می‌شویم. چاقی می‌تواند خطر ابتلای ما به دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، سکته مغزی و انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد.

چربی ها از دو نوع چربی اشباع شده و چربی اشباع نشده تشکیل می‌شوند. چربی های اشباع شده در خوراکیهایی چون، پنیر، سوسیس، کره، کیک، بیسکوئیت و شیرینی یافت می‌شوند. این نوع چربی می‌تواند باعث افزایش کلسترول خون شده و در نتیجه خطر بیماری قلبی را بهمراه داشته باشد. اما چربی های غیر اشباع نشده، چربی هایی هستند که می‌توانند باعث کاهش کلسترول خون شده و اسیدهای چربی را که ما برای حفظ سلامتی بدن به آن احتیاج داریم تامین کنند. ماهی های چرب، آجیل ها و دانه ها، آووکادو، روغن زیتون و روغن سبزیجات منابع این نوع چربی می‌باشند. برای حفظ سلامتیتان تا آنجا که می‌توانید مصرف چربی های اشباع نشده را کاهش داده و بجای آنها از مقادیر کمی چربی اشباع نشده استفاده کنید.

شکر عموما بصورت طبیعی در غذاها وجود دارد و البته نیازی به کم کردن مصرف این نوع از شکر نیست، بلکه شما باید میزان غذاها و نوشیدنی‌هایی که با شکر درست می‌شوند همچون، نوشابه‌ها، کیک، بیسکوییت، شکلات، بستنی و مربا را کاهش داده و کنترل کنید.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات منابع حیاتی ویتامین و موادمعدنی هستند. توصیه شده که افراد در روز پنج وعده میوه و سبزی میل کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادیکه در روز حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات می‌خورند، خطر بیماریهای قلبی، سکته مغزی و بعضی از انواع سرطان در آنها کاهش می‌یابد.

خوردن ۵ وعده میوه و سبزی آنطورها هم که فکر می‌کنید سخت نیست، یک سیب، یک موز، یک هلو یا میوه‌هایی در همین سایز یک وعده غذایی میشوند. یک قاچ از هندوانه یا خربزه یک وعده دیگر است. سه قاشق غذاخوری سبزیجات یک وعده دیگر از این پنج وعده را پر می‌کند.

خوراکی‌های نشاسته دار

موادغذایی نشاسته دار، همچون نان، برنج، سیب‌ زمینی و ماکارونی. تا آنجا که می‌توانید از غلات کامل استفاده نمایید و سیب زمینی را برای جذب فیبر بیشتر با پوست میل کنید.

این نوع از غذاها می‌بایست، یک سوم غذایی که ما می‌خوریم را تشکیل دهد، پس خوراکیهای نشاسته دار جزء مواد اساسی رژیم غذایی سالم ما هستند.

سیب زمینی یکی از بهترین انتخاب‌هاست و شامل منبعی غنی از فیبر است. تا آنجاییکه ممکن است پوست سیب زمینی را بخاطر فیبر و ویتامین درون آن نگه‌دارید.

سعی به مصرف غلات کامل یا غلات سبوس دار از جمله برنج قهوه‌ای، ماکارونی سبوس دار و نان سبوس دار نمایید. انواع سبوس دار فیبر و ویتامین بیشتری نسبت به انواع سفید غلات دارند.

گوشت، ماهی، تخم مرغ و حبوبات

این نوع از خوراکیها منابعی غنی از پروتئین که برای رشد و ترمیم بدن لازم است، هستند. همچنین این خوراکیها منابع خوبی برای سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند.

گوشت منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون، روی، ویتامین‌های گروه B و آهن است. سعی کنید برای مصرف گوشت از تکه‌های نازک و کم چربی گوشت قرمز و سفید استفاده کنید و همیشه گوشت را کامل بپزید.

ماهی یکی دیگر از منابع غنی پروتئین محسوب می‌شود و شامل تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی است. ماهی های چرب منبعی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. سعی کنید در هفته حداقل دو وعده ماهی مصرف کنید.

تخم مرغ، آجیل و دانه‌ها نیز یکی دیگر از منابع غنی پروتئین می‌باشد. آجیل یکی از بهترین جایگزین تنقلات اشباع شده از چربی هستند و سرشار از فیبر می‌باشند، با اینحال بدلیل میزان بالای چربی آنها، سعی کنید میزان مناسب و کمی آجیل مصرف کنید.

شیر و لبنیات

شیر و سایر محصولات لبنی چون ماست و پنیر یکی دیگر از منابع خوب پروتئین و کلسیم هستند. برای حفظ سلامتی خود سعی کنید از انواع شیر و لبنیات کم چربی استفاده کنید.

رژیم غذایی سالم از نظر سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پنج نکته زیر را در رابطه با رژیم غذایی اعلام می‌کند:

تقریبا به اندازه‌ای که بدنتان کالری مصرف می‌کند، کالری و انرژی دریافت کنید.

مصرف غذاهای گیاهی، از جمله میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات سبوس دار و آجیل را افزایش دهید.

مصرف چربی ها را محدود کرده و در هنگام مصرف بجای چربی های اشباع‌شده و ترانس از انواع چربی های اشباع نشده استفاده کنید.

مصرف قند و شکر را در برنامه غذایی خود محدود نمایید.

میزان نمک و سدیم دریافتی بدنتان را محدود کرده و هنگام مصرف نمک از یددار بودن آن اطمینان حاصل کنید.

رژیم غذای سالم از نظر دانشکده بهداشت عمومی هاروارد

دانشکده بهداشت عمومی هاروارد ۱۰ توصیه زیر را برای داشتن رژیم غذایی سالم می‌نماید:

از انواع خوب کربوهیدارت همچون غلات کامل، سبزیجات، میوه‌جات و حبوبات استفاده کنید وهمچنین از مصرف نان سفید، برنج سفید، شیرینی و نوشابه های شکردار خودداری نمایید.

برای دریافت پروتئین کافی از منابعی چون ماهی، ماکیان، آجیل و حبوبات استفاده کنید و سعی به اجتناب از گوشت قرمز نمایید.

غذاهایی که دارای چربی سالم هستند، همچون روغن‌های گیاهی، آجیل و ماهی را انتخاب نمایید و مصرف چربی های ترانس و اشباع‌شده را کاهش دهید.

یک رژیم غذایی پر فیبر، که شامل غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ است، انتخاب نمایید.

بیشتر میوه و سبزیجات بخورید، هرچه این میوه ها و سبزیجات رنگارنگ‌تر و متنوع تر باشند، بهتر است.

کلسیم بسیار مهم است، اما شیر بهترین منبع آن نیست. منابع خوب کلسیم شامل، کلم‌ها، بوک چوی، شیر سویای غنی شده، لوبیای پخته و مکمل‌های دارای کلسیم و ویتامین D هستند.

بهترین منبع تامین مایعات بدن آب است. از مصرف نوشیدنی‌های شکردار و نوشابه‌ها خودداری کرده و مصرف آب میوه و شیر را محدود نمایید. نوشیدنی‌های انرژی زا فقط به افرادیکه ورزش کرده و بدنشان به آن نیاز دارد توصیه می‌شود.

مصرف نمک را محدود کرده و بجای غذاهای آماده از غذاهای تازه استفاده نمایید.

مصرف روزانه مولتی ویتامین و ویتامین D می تواند مفید باشد.

ورزش منظم و حفظ تناسب اندام توصیه می‌شود.

3 رژیم‌ غذایی برتر سال 2018 برای لاغری و تناسب اندام

بیشتر ما به دنبال نوعی رژیم غذایی سالم هستیم تا سلامت بدنمان را در درازمدت حفظ کنیم. اخیراً گروهی از محققان تغذیه و سلامت بهترین رژیم‌های غذایی را معرفی کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنابر تخمین محققان آمریکایی، حدود 45 میلیون نفر در این کشور، هرسال برای کاهش وزن به سراغ نوعی رژیم غذایی می‌روند.

اما شما هر انگیزه‌ای که داشته باشید، خواه لاغر شدن و خواه اتخاذ رژیم غذایی برای حفظ سلامت عمومی بدن، با وجود انواع بسیار متفاوت رژیم‌های غذایی معمولاً دچار تردید می‌شوید که کدام یک بهتر است.

امسال متخصصان تغذیه آمریکا، بیش از 40 نوع رژیم غذایی را، از جمله بهترین رژیم‌ها برای لاغرشدن، دیابت و سلامت قلب، در 7 طبقه، رتبه بندی کرده‌اند.

در اینجا به سه نوع از بهترین رژیم‌های مورد توجه این متخصصان (که برای لاغر شدن، سلامت قلب و دیابت هستند) اشاره شده است:

1- بهترین رژیم غذایی برای لاغر شدن

انگیزه بیشتر افرادی که به سراغ رژیم‌های غذایی می‌روند، لاغر شدن است، اما لاغر شدن و حفظ آن، کار بسیار سختی است.این متخصصان می‌گویند، کسانی که حدود 30 تا 35 درصد از وزن خود را از طریق رژیم غذایی کم کرده‌اند، در مدت فقط 1 سال، دوباره همان مقدار چاق شده‌اند.اما با پیروی از برنامه غذایی مناسب، می‌توان لاغری و وزن مطلوب به دست آمده را حفظ کرد.

متخصصان با بررسی رژیم‌های غذایی محبوب و اثرات آن‌ها در زمینه لاغر شدن طولانی مدت و یا کوتاه مدت، رژیم‌های غذایی مطلوب را رده بندی کرده‌اند.یکی از این بهترین رژیم‌های غذایی در زمینه لاغری که ارزش غذایی خوب خود را نیز حفظ کرده، رژیم غذایی حجمی است.

این رژیم غذایی برای کاهش وزن کوتاه مدت از 5 امتیاز 3.3 امتیاز کسب کرده و برای کاهش وزن طولانی مدت 3.8 امتیاز از 5 به دست آورده است.

رژیم غذایی حجمی به وسیله باربارا رولز، استاد تغذیه دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، طراحی شده و روی دریافت غذاهای با انرژی کم، مانند شیر کم چرب، حبوبات، میوه‌های غیرنشاسته ای و سبزیجات متمرکز است و مصرف غذاهای پرانرژی را به حداقل می‌رساند.این رژیم غذایی یک برنامه طولانی مدت است و البته همراه با ورزش می‌باشد.

برنامه رژیم غذایی حجمی

رولز، غذاها را در چهار گروه طبقه بندی کرده است:

1- گروه اول، حاوی هر نوع میوه دلخواه و سبزیجات غیرنشاسته ای (مانند بروکلی، گوجه فرنگی، قارچ) و سوپ‌های رقیق است.

2- گروه دوم، حاوی بخش‌های منطقی غلات کامل (مانند برنج قهوه‌ای و گندم کامل)، پروتئین‌های کم چرب، عدس‌ها و لبنیات کم چرب می‌باشد.

3- گروه سوم، حاوی کمی نان، دسر، پنیر و گوشت‌های دارای چربی بیشتر است.

4- گروه چهارم نیز حاوی مقدار بسیار ناچیزی غذاهای سرخ شده، شکلات و شیرینی، آجیل و چربی‌هاست.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای نه تنها برای سلامت قلب مفید است، بلکه بهترین رژیم غذایی مبتلایان به بیماری دیابت است

هرروز باید سه وعده غذایی اصلی، دو میان وعده و یک دسر مصرف شود. رژیم غذایی حجمی تا حد زیادی به خوراکی‌هایی متکی است که حاوی آب فراوان هستند، مانند انواع میوه‌ها و سبزیجات.

زیرا بدون اضافه کردن کالری زیاد، به فرد احساس سیری می‌دهد. رولز معتقد است فقط نوشیدن آب تنها، کافی نیست. زیرا آب صرفاً تشنگی را برطرف می‌کند، نه گرسنگی را.

سطح انرژی در این نوع رژیم غذایی: پایین

محدودیت: در این رژیم غذایی باید بسیار مراقب مقدار دریافت کالری مورد نیازتان باشید.

نباید غذاهای روزتان کالری زیادی به بدن شما برسانند. باید از غذاهایی مانند انواع سوپ‌های رقیق، کاسرول، خورش و دسرهای میوه‌ای استفاده کنید.

در ضمن باید از مصرف روغن، کره، تخم مرغ و خامه پیشگیری کنید و به جای آن از شیر خامه گرفته رقیق، سفیده تخم مرغ، ماست و سس سیب استفاده کنید.

ورزش: این رژیم غذایی با ورزش همراه است. روزانه به پیاده روی رفته و با 150 قدم، شروع کنید و در انتهای هفته، تعداد قدم‌هایتان را به 1000 قدم برسانید.

-هدف نهایی رسیدن به 10000 قدم در روز است. با قدم شمار، تعداد قدم‌هایتان را بشمارید.

-این رژیم غذایی برای گیاهخواران و کسانی که باید نمک و چربی محدودی مصرف کنند، بسیار منعطف است.

2- بهترین رژیم غذایی برای سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر زنان و مردان آمریکایی است. در این کشور حدود 610 هزار نفر سالانه بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

رژیم غذایی نامناسب، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، چرا که مصرف بیش از حد چربی، منجر به افزایش فشار خون، بالا رفتن سطح کلسترول و چاقی می‌شود که تمام این موارد قلب را بیمار می‌کنند.

اما چه نوع رژیم غذایی برای سلامت قلب مفید است؟

در این طبقه بندی، متخصصان بهداشت و سلامتی با بررسی 40 نوع رژیم غذایی، رژیم غذایی دش را، که سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، گوشت مرغ و لبنیات کم چرب است اما مصرف قند و چربی‌های اشباع شده و ترانس را محدود می‌کند، بهترین نوع رژیم غذایی برای سلامت قلب می‌دانند.

این رژیم غذایی در این خصوص جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. رژیم غذایی دیگری که می‌تواند به سلامت قلب کمک کند، رژیم غذایی مدیترانه‌ای است.

در این نوع رژیم روی مصرف ماهی و غذاهای دریایی، حداقل 2 بار در هفته، در کنار مصرف دائمی میوه‌ها، سبزیجات، عدس‌ها و غلات کامل، تأکید شده است. رژیم غذایی مدیترانه‌های به همراه رژیم غذایی دکتر اورنیش در جایگاه دوم این طبقه بندی قرار دارند.
در رژیم غذایی دکتر اورنیش، مصرف چربی 10 درصد کالری روزانه است و غذاها به 5 گروه تقسیم می‌شوند. در ادامه این رژیم غذایی به طور مختصر شرح داده شده است:

رژیم غذایی دکتر اورنیش

دکتر اورنیش که متخصص قلب و محقق در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری‌های قلبی است، تمام غذاها را به 5 گروه (از سالم‌ترین تا نامناسب‌ترین) طبقه بندی می‌کند. هرچه از غذاهای گروه یک پیروی کنید از فواید سلامتی آن بیشتر برخوردار خواهید شد.

دکتر اورنیش در کنار مصرف غذای سالم نیز، فعال بودن، کنترل اضطراب و برای خود ارزش قائل شدن را نیز توصیه می‌کند. او معتقد است که اضطراب اثرات بسیار بدی روی بدن، به ویژه قلب می‌گذارد.

غذاهای مجاز در این رژیم غذایی

در این رژیم غذایی از هر نوع غذایی می‌توانید مصرف کنید اما باید به مقدار مصرفتان توجه نشان دهید. به طور مثال برای سلامت نگه‌داشتن قلب نباید فشار خون و یا چربی خون بالا باشد، بنابراین در مصرف غذاهای چرب و کربوهیدرات‌ها، قند، نمک و نوشیدنی‌های مضر، باید محدودیت زیادی قائل شد.

رژیم غذایی حجمی به وسیله باربارا رولز، استاد تغذیه دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، طراحی شده و روی دریافت غذاهای با انرژی کم، مانند شیر کم چرب، حبوبات، میوه‌های غیرنشاسته ای و سبزیجات متمرکز است و مصرف غذاهای پرانرژی را به حداقل می‌رساند

افرادی که به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند باید محدودیت بیشتری در مصرف مواد خوراکی ناسالم- مانند خوراکی‌های فرآوری شده- به خرج دهند.

همچنین مواد غذایی مانند حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات محدودیتی ندارند. ماست و شیرهای کم چرب باید استفاده شوند. در ضمن این افراد نباید دارای اضافه وزن باشند.


رژیم و تغذیه | چطور
https://www.chetor.com
انواع رژيم غذایی سالم برای سلامتی، لاغری و تناسب اندام؛ نکاتی کاربردی که کمک می‌کنند رژیم و تغذیه سالم داشته باشید.


رژیم و تغذیه – مجله سیب
http://seebmagazine.com
در ادامه مقالات در مورد اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر، در این شماره به راه کارهای غلبه بر موانع فردی و اجتماعی در تغذیه با شیر مادر می پردازیم. ۱– آموزشهایبیشتر…


دکتر معصومه مرادی | بهترین دکتر تغذیه| متخصص تغذیه| رژیم لاغری
http://drmoradi-diet.ir
دکتر معصومه مرادی دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی از دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه می باشند. ارائه رژیم غذایی کاهش و افزایش وزن، رژیم دوران مختلف مثل بارداری ، ...


رژیم درمانی نوین: رژیم لاغری | متخصص تغذیه | دکتر فرشچی
https://novindiet.com
رژیم درمانی نوین، رژیم لاغری، کنترل وزن، رژیم بارداری و شیردهی، دیابت، رژیم کودکان و نوجوانان، رژیم بیماری های متابولیک، فشار خون، چربی خون.


دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی
http://snsd.tums.ac.ir
دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران جهت اطلاع رسانی آخرین اخبار گروه های تغذیه جامعه، تغذیه بالینی و تغذیه سلولی ...


سیب دایت: صفحه نخست
https://sibdiet.com
با رژیم های تلفیقی سیب دایت کلینیک. بدون جداسازی غذاها از خانواده و بدون دغدغه هزینه های سربار رژیم و بدون نگرانی از میهمانی ها با اصلاح تغذیه خانواده. درخواست رژیم ...


رژیم غذایی،رژیم لاغری،رژیم تغذیه،كاهش وزن،رژیم درمانی،چگونه چاق ...
https://www.beytoote.com
چربی سوز,ورزش شکم,لاغری سریع,غذاهای رژیمی,رژیم غذایی لاغری,رژیم درمانی رژیم لاغری,چگونه چاق شویم چگونه لاغر شویم,کوچک کردن شکم,غذای رژیمی,لاغری شکم چاق ...


بهترین رژیم غذایی لاغری برای چربی های شکم و پهلو - مجله فیت شیپ
https://news.fitshape.ir
رژیم غذایی شما باید از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌های سالم تشکیل شود اما درصد هر کدام متفاوت و بسیار مهم است که تشخیص آن به عهدهٔ متخصص تغذیه شما می‌باشد.


رژیم و تغذیه
http://www.salamsalamat.com
مکمل‌های غذایی، ترکیباتی هستند که به رژیم غذایی افزوده می‌شوند یا برای کنترل مشکلاتی که در پی بیماری‌ها ایجاد می‌شود، توصیه می‌شوند. بیشتر بخوانید.


رژیم (تغذیه) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org
به عبارت دیگر، کنترل یا محدودیت آگاهانه و ارادی تغذیه را رژیم می‌گویند. محدودکردن غذا در ترکیب با فعالیت بدنی اغلب برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که اضافه وزن ...


وب سایت دکتر سعید حسینی
https://www.drsaeedhosseini.com
رژیم دیابت | رژیم کبد چرب| رژیم درمانی | رژیم لاغری | دکتر سعید حسینی. ... دکتر سعید حسینی پزشک و متخصص تغذیه (MD, PhD) و عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه ...


رژیم لاغری سریع و مؤثر با برنامه رایگان: در یک ماه 8 کیلو کم کنید ...
https://irancook.ir
اگر به دنبال رژیم لاغری رایگان و بدون بازگشت هستید این مطلب راه چاره شماست. ... دسته بندی: رژيم های غذایی چاقی و لاغری به وسیله سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم ...


رژیم و تغذیه
https://www.aparat.com
رژیم غذایی بدنسازی زیر نظر کارشناس تغذیه مهدی طاهریان · beefit.ir. 10 بازدید ۵ ساعت پیش. 0:56 · رژیم غذایی فیتنس زیر نظر کارشناس تغذیه مهدی طاهریان · beefit.ir .


تغذیه سالم و بهترین رژیم غذایی گروه خونی a مثبت و A منفی
http://namnak.com
رژیم غذایی گروه خونی a مثبت و بایدها و نباید های تغذیه گروه خونی آ و همه چیز درباره خوردنی های مفید گروه خونی A مثبت و منفی در نمناک.


3 رژیم‌ غذایی برتر سال 2018 برای لاغری و تناسب اندام
https://www.yjc.ir
23 ژانويه 2018 ... بیشتر ما به دنبال نوعی رژیم غذایی سالم هستیم تا سلامت بدنمان را در درازمدت حفظ کنیم. اخیراً گروهی از محققان تغذیه و سلامت بهترین رژیم‌های غذایی ...


رژیم لاغری سریع بدون گرسنگی ؛ 2.5 تا 5 کیلو کاهش وزن در 7 روز ...
https://kermany.com
15 دسامبر 2018 ... ... کربوهیدرات برای به دست آوردن انرژی، بدن از چربی های ذخیره شده، تغذیه می ... رکورددار دکتر کرمانی می گوید: وقتی از رژیم لاغری دلسرد می شدم چه ...


همایش های تغذیه و رژیم غذایی ایران
https://www.symposia.ir
پایگاه اطلاع رسانی و فراخوان مقاله کنفرانس و همایشهای علمی پژوهشی ایران اطلاع رسانی و فراخوان مقالات همایشها ، کنفرانسها و کنگره های ملی و بین المللی ایرانهمایش های ...


مناسب ترین رژیم غذایی برای افراد چاق | یک رژیم خوب برای لاغرشدن
http://tandorosti.akaup.com
4 ژانويه 2016 ... یک رژیم غذایی مناسب برای لاغر شدن و یک رژیم غذایی خوب برای لاغر شدن و ... روش های متفاوتی برای لاغری وجود دارد ولی یک رژیم خوب برای لاغرشدن یکی از روش های بسیار خوب و بدون ضرر است. .... چرا تغذیه در دوران سالمندی اهمیت دارد.


توصیه انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا به پرهیز از پنج رژیم غذایی معروف
https://www.bbc.com
9 دسامبر 2017 ... این پنج رژیم عبارتند از: خام گیاهخواری مطلق (Raw Vegan)، آلکالین، پیوپی، کتوژنیک و مکمل‌های غذایی کیتی پرایس. سیان پورتر از انجمن تغذیه ...


تغذیه پسردار شدن | برای پسردار شدن چی بخوریم و چی نخوریم؟
http://namnak.com
تغذیه پسردار شدن و برای پسردار شدن چه بخوریم و چی نخوریم و رژیم غذایی پسردار شدن و بچه پسر شود و میوه های مفید برای پسردار شدن و روش طب سنتی برای پسردار ...


#رژیم hashtag on Instagram • Photos and Videos
https://www.instagram.com
676k Posts - See Instagram photos and videos from 'رژیم' hashtag.


دفتر بهبود تغذيه جامعه - اخبار > رژیم تعیین جنسیت، تهدیدی برای ...
http://nut.behdasht.gov.ir
22 ژوئن 2019 ... یکی از روش هایی که امروزه جهت دختر دار یا پسردار شدن در بین جوامع مطرح شده است رژیم های تعیین جنسیت است که اولین بار در سال 1933میلادی روی ...


کلینیک تغذیه و رژیم درمانی بر اساس عادات غذایی شما | دکتر امامی
http://emamiclinic.com
8 مه 2019 ... کلینیک تغذیه و رژیم درمانی. مطالعات جدید نشان می دهد که کمیت و کیفیت زندگی ما با نحوه تغذیه ما ارتباطی تنگاتنگ دارد. تغذیه نه تنها در ...


لاغری و کاهش وزن | لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه سالم و ...
https://sibita.com
لاغری و کاهش وزن | لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه سالم و روانشناسی تغذیه و چاقی | سیبیتا کلینیک تخصصی لاغری و کاهش وزن | SIBITA.


کلینیک تغذیه و رژیم درمانی دکتر ابوالحسنی
https://drabolhassani.ir
رژیم غذایی برای گروه های مختلف. ui;i. تغذیه در ورزشکاران ... تغذیه پیش از کنکور و امتحانات. ui;i · تغذیه در مدارس و ... رژیم غذایی برای کنترل بیماری ها. درمان سردردهای ...


بایگانی‌ها تغذیه و رژیم - رژیم غذایی، رژیم لاغری | کوئیک فیت
https://quickfit.ir
رژیم غذایی، رژیم لاغری | کوئیک فیت · صفحه اصلی · وبلاگ · ویدئوها; تغذیه و رژیم. بایگانی دسته بندی. تغذیه و رژیم. چیزی پیدا نشد! امکان یافتن نتیجه درخواست ...


آشنایی با رژیم های تغذیه ای گیاهخواری
https://www.sums.ac.ir
7 سپتامبر 2019 ... گیاه خوری نوعی رژیم تغذیه ای است که در آن گوشت، غذاهای دریایی و شاید تخم مرغ و لبنیات مصرف نمی شود. نوعی از رژیم تغذیه ای گیاهخواری وجود دارد ...


رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک: اهمیت تغذیه برای بهبودی و لاغری ...
https://iranlipomatic.ir
پزشکان ممکن است روش لیپوماتیک را برای بیمارانی که قصد برداشتن پاکت‌های کوچک و سرسخت چربی که به ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل و کم چربی واکنش ...


دکتر یحیی پاسدار - متخصص تغذیه و رژیم درمانی
https://drpasdar.com
دکتر یحیی پاسدار دکترای تغذیه از کالج سلطنتی انگلستان با بیش از 3 دهه سابقه فعالیت در حوزه تغذیه و رژیم درمانی. متخصص تغذیه و رژیم درمانی برای انواع افرا..


تغذیه و رژیم غذایی - Gaziosmanpaşa Hastanesi
https://www.gophastanesi.com.tr
تغذیه و رژیم غذایی. صفحه اصلی · Branşlarımız · تغذیه و رژیم غذایی · Diyetisyen- Nilay Şabanoğlu متخصص تغذیه نیلای شعبان اوغلو · سازمان · درباره ما · هدف و چشم ...


تغذیه و رژیم غذایی - Gaziosmanpaşa Hastanesi
https://www.gophastanesi.com.tr
تغذیه و رژیم غذایی. صفحه اصلی · Branşlarımız · تغذیه و رژیم غذایی · Diyetisyen- Nilay Şabanoğlu متخصص تغذیه نیلای شعبان اوغلو · سازمان · درباره ما · هدف و چشم ...


سارا چیذری | مشاور تغذیه و رژیم درمانی - ارائه انواع رژیم های غذایی ...
https://chizaridiet.com
سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی | ارائه انواع رژیم های غذایی تخصصی | دریافت رژیم آنلاین برای لاغری ، چاقی ، بارداری ، تناسب اندام ، بیماران و کودکان .


تغذیه در بیماران قلبی
http://heart.kaums.ac.ir
تغذیه در بیماران قلبی. رژیم غذایی در بیماران قلبی: اصول کلی رژیم غذایی در بیماران قلبی از همان اصول تغذیه سالم در جمعیت عمومی پیروی می کند. رعایت رژیم غذایی ...


رژیم غذایی درکم خونی و فقرآهن - دانشگاه علوم پزشکی گلستان ...
http://goums.ac.ir
منظور از کم‌خونی‌های تغذیه ای کم‌خونی‌هایی است که در اثر دریافت ناکافی مواد مغذی ایجاد ... 1 دریافت ناکافی آهن به دلیل رژیم غذایی مورد استفاده که در آن آهن کمی ‌وجود دارد، ...


3 اصل مهم رژیم غذایی برای پسر دار شدن - سلامت بانوان اوما
https://ooma.org
22 مه 2018 ... چه موادی را در رژیم غذایی پسرزایی باید مصرف کنیم؟از مصرف چه مواد ... قلب و غیره شود). قبل از شروع هر رژیم، با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.


و ﺗﻐﺬﻳﻪ
http://food.lums.ac.ir
راﻫﻨﻤﺎي ﺗﻐﺬﻳﻪ و رژﻳﻢ درﻣﺎﻧﻲ. دﻛﺘﺮ ﺑﺎﻗﺮزاده. ۴. ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪا. ﺑﺨﺶ ﻳﻚ. : اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ در ﻣﻮرد رژﻳﻢ درﻣﺎﻧﻲ و ﭼﺎﻗﻲ و ﻻﻏﺮي. ﺑﺎ ﺳﻼم و ﺗﺒﺮ. ﻳﻚ ﺧﺪﻣﺖ ﺷﻤﺎﻛﻪ ﻗﺪم در راه. ﺗﻨﺪرﺳﺘﻲ و ﺳﻼﻣﺘﻲ. ﮔﺬاﺷﺘﻪ اﻳـﺪ ﻧﻜـﺎﺗﻲ را ﺑـﻪ.


تغذیه و رژیم غذایی بیماران دیابتی - فوق تخصص غدد دکتر مهرزاد غلامپور
https://drgholampour.ir
رژیم غذایی و تغذیه مفید و مناسب برای افراد مبتلا به دیابت و روشهای کنترل قند و چربی در رژیم غذایی.


تغذیه و رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان | محاسبه قیمت و مشاوره با ...
https://www.sibesefidclinic.com
29 سپتامبر 2019 ... کلینیک دندانپزشکی سیب سفید، بهترین متخصص ارتودنسی ، ایمپلنت ، کامپوزیت دندان ، بلیچینگ دندان و لمینت دندان در غرب تهران به صورت ...


برنامه غذایی در دوران بارداری، هفته به هفته
https://niniban.com
25 سپتامبر 2019 ... رژیم غذایی مناسب در بارداری برای سلامتی جنین و مادر بسیار مهم است. ... برای داشتن اطلاعات بیشتر از بخور-نخورهای این ماه، مقاله تغذیه در ماه اول ...


رژیم غذایی | برنامه ورزشی | راهکار های لاغری | عضله سازی
http://drbody.ir
رژیم غذایی , برنامه تمرینی , راهکارهای لاغری , برنامه تمرینی , ورزش , DrBody , عضله سازی. ... پشتیبانی ٢٤ ساعته. ارسال روزانه نکات تغذیه ای به تلگرام و ایمیل شما.


رژیم غذایی | برنامه ورزشی | راهکار های لاغری | عضله سازی
http://drbody.ir
رژیم غذایی , برنامه تمرینی , راهکارهای لاغری , برنامه تمرینی , ورزش , DrBody , عضله سازی. ... پشتیبانی ٢٤ ساعته. ارسال روزانه نکات تغذیه ای به تلگرام و ایمیل شما.


30 توصیه تغذیه ای برای حفظ تناسب اندام
https://www.asriran.com
18 مه 2010 ... متخصص تغذیه بالینی و متابولیسم، فوق تخصص دیابت و چاقی .... کلینیک تغذیه عصرایران/ در هنگام رژیم کاهش وزن، میان وعده بخوریم یا نه؟


واحد تغذیه و رژیم درمانی - بیمارستان بانوان روئین تن آرش
http://arash.tums.ac.ir
5 دسامبر 2015 ... بخش تغذیه و رژیم درمانی که شامل: مشاوره تغذیه و رژیم درمانی برای بیماران بستری بخش های بیمارستان و ویزیت تغذیه و رژیم درمانی برای مراجعین ...


برنامه غذایی ورزشکاران
http://vazneman.com
در سایت وزن من، با اطلاع از نظر کارشناسان و متخصصان امور تغذیه و همچنین ... البته مقدار پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش، سنگینی و سبک بودن ...


تغذیه بالینی و رژیم درمانی | انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع ...
http://nnftri.ac.ir
معرفی گروه. گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اولین گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی تشکیل ...


تغذیه دوران بارداری - همه چیز در مورد رژیم غذایی دوران حاملگی | دیجی‌کالا مگ
https://www.digikala.com
16 سپتامبر 2018 ... بهترین تغذیه دوران بارداری - رژیم غذایی دوران حاملگی یک برنامه متعادل با میزان کافی پروتئین، کربوهیدرات، اسید چرب سالم، ویتامین و مواد معدنی ...


تغذیه بعد از عمل جراحی: ۲۷ خوراکی مفید در رژیم غذایی بعد از جراحی ...
https://bazdeh.org
27 آگوست 2018 ... تغذیه بعد از عمل جراحی موضوع مهمی است که پس از پشت سر گذاشتن مراحل سخت عمل جراحی برای سلامت بدن واجب است و داشتن یک سیستم غذایی خوب ...


(PDF) اکولوژی تغذیه و مقایسه رژیم غذایی سه گونه سفره ماهی از خانواده ...
https://www.researchgate.net
اکولوژی تغذیه و مقایسه رژیم غذایی سه گونه سفره ماهی از خانواده Dasyatidae در محدوده آب های ایرانی خلیج عمان و تنگه هرمز. Article (PDF Available) · January 2017 with ...


کسب رتبه برتر مشاور تغذیه و رژیم درمانی توسط مسئول تغذیه ...
http://baharloohospital.tums.ac.ir
به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهارلو، طی مراسم روز شنبه مورخ ۹۶/۱۲/۲۶که به مناسبت روز جهانی رژیم درمانگر برگزار شد از سمانه محسن آبادی به عنوان مشاور تغذیه ...


پرتال به سایت ایران; تغذیه و سلامت
http://www.behsite.ir
اولین پایگاه علمی _تخصصی اطلاع رسانی وآموزشی غذا, تغذیه وسلامت به زبان فارسی . ... رژیم غذایی برای فشار خون بالا 1398/06/24. بدون گرسنگی لاغر شوید ...


تغذیه در کرج - دکتر متخصص تغذیه پزشک کارشناس مشاور تغذیه کرج
https://daftartelefon.com
دکتر آرش آریافر. تغذیه و رژیم درمانی ارائه رژیم های غذایی جهت بزرگسالان ، اطفال ، ورزشکاران جهت کاهش یا افزایش وزن و[...] کرج ، چهارراه مصباح ، روبروی بانک ملی ...


توصیه های تغذیه ای و رژیم غذایی بیماران مبتلا به سرطان پستان ...
http://ibcrc.ir
5 نوامبر 2016 ... توصیه های تغذیه ای و رژیم غذایی بیماران مبتلا به سرطان پستان تغذیه مهم‌ترین بخش درمان بیماران مبتلا به سرطان است. تغذیه‌ی درست و مناسب قبل، ...


خورشاد| غذای رژیمی، برنامه رژیم لاغری
http://www.khorshad.com
خورشاد تولید‌کننده برتر بسته غذاهای رژیمی زیر نظر تیم تغذیه؛ لاغری، مدیریت دیابت و کبد چرب. تندرست و شاد با خورشاد.


توصیه های تغذیه ای به بیمارانی که شیمی درمانی می شوند - پژوهشکده ...
http://ibcrc.ir
توصیه های تغذیه ای به بیمارانی که شیمی درمانی می شوند تغذیه و رژیم غذایی مناسب به کاهش عوارض شیمی درمانی کمک می کند حتما بسیاری از پزشکان و بیماران در طول ...


تغذیه
http://amiralam.tums.ac.ir
مسئول تغذیه بیمارستان : معصومه پوشش دوست. تلفن : 231. کارشانسان تغذیه : سمانه آرین ، زهرا ویسی. بخش تغذیه شامل دو بخش اصلی می باشد : بخش تغذیه و رژیم ...


کلینیک | تغذیه و رژیم درمانی | بیمارستان نقوی کاشان | کاشان
http://naghavi.kaums.ac.ir
کلینیک تغذیه و رژیم درمانی مرکز پزشکی آموزشی و درمانی نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان. نام متخصصین: دکتر ذات اله عاصمی:متخصص تغذیه و رژیم درمانی.


رژیم غذایی پیش دیابت نکات تغذیه ای
https://www.hidoctor.ir
26 سپتامبر 2018 ... رژیم غذایی پیش دیابت نکات تغذیه ای. تشخیص پیش دیابت می تواند یک زنگ هشدار باشد. این وضعیت با افزایش غیر طبیعی قند خون (گلوکز) به ...


صفحه کارشناس احمدرضا پارسا - تغذیه و رژیم درمانی،کاهش ... - نوبان
https://nobaan.com
نوبان :: نوبت دهی اینترنتی کارشناس احمدرضا پارسا - تغذیه و رژیم درمانی،کاهش وافزایش وزن، رشد ومتابولیسم ورزشکاران - مشهد تقاطع هاشمیه و پیروزی، به سمت میدان ...


Iranian Nutritionists تغذیه و رژیم Archives - Iranian Yellow Pages ...
https://iranianbiz.com
Iranian Nutritionists تغذیه و رژیم , Iranian Doctors, Persian Doctors.


رژیم غذایی
http://landing.kermany.com
مزایای رژیم غذایی آنلاین دکتر کرمانی. در رژیم غذایی دکتر کرمانی همه چیز (لیست غذایی و ورزش) به انتخاب شماست. کارشناسان تغذیه ما پشتیبان شما هستند.


Iranian Nutritionists تغذیه و رژیم Archives - Iranian Yellow Pages ...
https://iranianbiz.com
Iranian Nutritionists تغذیه و رژیم , Iranian Doctors, Persian Doctors.


رژیم غذایی
http://landing.kermany.com
مزایای رژیم غذایی آنلاین دکتر کرمانی. در رژیم غذایی دکتر کرمانی همه چیز (لیست غذایی و ورزش) به انتخاب شماست. کارشناسان تغذیه ما پشتیبان شما هستند.


کلینیک تغذیه دکتر کابلی: رژیم لاغری | دستگاه لاغری
https://drkaboli.ir
کلینیک تغذیه و رژیم درمانی. تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱. طبقه ۳. واحد ۷. 02144246920 - 09358654700 ...


معرفی بهترین راه های چاق شدن ( رژیم غذایی برای چاق شدن )
https://luxbeauty.ir
19 فوریه 2018 ... ... چاق شدن هستید درادامه با ما همراه باشید شاید برای خیلی ها رژیم چاقی. ... دارند یا اینکه همیشه دچار استرس هستند تغذیه مناسبی هم ندارند و علاوه بر چاقی ...


رژیم غذایی کبد چرب برای مبتلایان به کبد چرب - پارسی طب
https://fa.parsiteb.com
در رژیم غذایی کبد چرب خوردن نخودآب که به همراه ادویه‌جات گرم مثل دارچین و زعفران درست ... کبد چرب به دلیل کاهش تحرک و تغذیه ناصحیح و ا از مشکلات پزشکی رو به ...


توصیه های تغذیه و رژیم غذایی دکتر مینو شیرازی
https://www.drminooshirazi.com
Dr Minoo Shirazi practices as a nutritionist in Toronto, Canada دکتر مینو شیرازی به عنوان متخصص تغذیه در تورنتوی کانادا مشغول فعالیت می باشد. ONTRACK ...


ضرورت مصرف ماهی در رژیم غذایی(انسان، تغذیه، سلامتی(47))
https://hawzah.net
به طور مسلم مهم ترین و اساسی ترین آرزوی هر انسانی این است که سالم و راحت. زندگی کند و از گزند بیماری ها در امان باشد. نوع تغذیه، تأثیر مهمی در سلامت یا بیماری انسان ...


رژیم لاغری 10 کیلو در یک ماه | بخش نوشیدنی چربی سوزش رو اجرا کنید
https://idealsho.com
یک رژیم لاغری یک ماهه همراه با صبحانه، ناهار، میان وعده و شام رو براتون گذاشتم. ... مناسب نیست و برای دریافت بهترین نتیجه لازم است به متخصص تغذیه مراجعه شود.


رژیم غذایی برای دیابت بارداری | مادرشو
https://madarsho.com
شاید بهتر باشد به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بتواند رژیم غذایی‌ ویژهٔ شما را بر اساس وزن، قد، سطح فعالیت فیزیکی و نیازهای جنین در حال رشدتان و همچنین ...


رژیم لاغری سریع : در یک هفته 5 کیلو کم کنید
https://banooyeshahr.com
18 ژانويه 2018 ... بانوی شهر » رژیم غذایی و تغذیه سالم » رژیم لاغری سریع : در یک هفته ۵ کیلو ... حامیان این رژیم غذایی ادعا می‌کنند که GM کاهش وزن را تحریک کرده و ...


بهترین رژیم غذایی و تغذیه برای کاهش وزن (رژیم لاغری) - متخصص تغذیه
http://persiannutritionist.ir
30 ا کتبر 2017 ... بهترین تغذیه و رژیم غذایی (برنامه غذایی و دستور غذایی) سالم برای کاهش وزن و لاغری چیست؟


برنامه غذایی فیتامین | بهترین برنامه غذایی ورزشی برای سلامتی و ...
https://fitamin.ir
برای آشنایی بیشتر با برنامه تغذیه ورزشی فیتامین، نمونه برنامه غذایی یکی از کاربران فیتامین با رژیم با کالری روزانه ۲۵۰۰ رو میتونید از اینجا دانلود کنید:.


همه چیز در مورد داشتن یک رژیم غذایی سالم | اینفوسلامت
https://www.infosalamat.com
بسیاری از ما برای رسیدن به این هدف به انواع رژیم لاغری روی می‌آوریم اما باید بدانیم که قرار نیست همه چیز را فدای رسیدن به این هدف کنیم. باید بدانیم داشتن تغذیه سالم ...


تغذیه: آن چیست و چرا مهم است؟
https://www.foodregime.com
یک کارشناس تغذیه رژیم شناس (RD یا RDN ) غذا، تغذیه و رژیم غذایی را از طریق یک دانشگاه معتبر و برنامه درسی یاد می گیرد سپس یک کارآموزی دقیق را انجام می دهد و ...


تغذیه بعد از کاشت مو - کلینیک تخصصی پوست و کاشت مو خانه سفید
https://whcl.ir
25 دسامبر 2018 ... داشتن یک رژیم غذایی و تغذیه مناسب بعد از کاشت مو برای تحریک فولیکول های تازه کاشته شده و رشد آن ها ضروری می باشد. و همچنین برای جلوگیری از ...


تغذیه و رژیم غذایی
http://netsam.ir
رژیم لاغری ۳۰ روزه (whole30) نوعی برنامه غذایی سالم می باشد که مدعی است، برای بدن فواید متنوع سلامتی و احساسی به همراه دارد. این رژیم لاغری سال ۲۰۰۹ به وسیله دو ...


رژیم درمانی در کرج | رژیم درمانی | رژیم تغذیه | رژیم | رژیم غذایی | رژیم ...
http://delphiniumclinic.com
لازم است که بدانید که رژیم مورد استفاده شما از لحاظ تغذیه ای متعادل است یا خیر ؟ مدت زمان گرفتن این رژیم چقدر است ؟در این مقاله پاسخ سوالات خود را در این زمینه خواهید ...


رژیم غذایی مناسب برای بیماران ALS – ای ال اس ایران
http://www.alsiran.com
5 ژوئن 2017 ... لازم به ذکر است که طبعا تغذیه مناسب برای بیماران ای.ال. .... اولین گام در هر رژیم احیاء کننده حذف تمام مواد سمّی و مواد غذایی فرآوری شده از رژیم غذایی‌تان ...


برنامه غذایی بدنسازی : باید چه بخورید و از چه اجتناب کنید ؟
https://7ganj.ir
17 دسامبر 2018 ... بدنسازی بر ساخت عضلات و تغذیه صحیح تمرکز دارد. ... این امر از طریق تغییراتی خاص در رژیم غذایی و ورزش طی یک دوره 12 تا 26 هفته ای به دست می ...


تغذیه و رژیم درمانی | رژیم تغذیه و کنترل تغذیه | کلینیک اکسیر مرکزی
https://www.exircenterclinic.com
تغذیه و رژیم درمانی به بررسی عادت های غذایی شما می پردازد و موارد نامناسب را از برنامه ی شما حذف می کند. در ادامه با ما همراه باشید.