اختراع دستگاهی عجیب برای کاهش وزن !

اختراع دستگاهی عجیب برای کاهش وزن !

نحوه‌ی کار این دستگاه آنقدر عجیب است که در نظر اول باور نمی‌کنیم که مجوز گرفته است


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۳۳۷ بازدید

سازمان غذا و داروی آمریکا به دستگاهی به نام «اسپایراسیست» (AspireAssist) مجوز داده که به کاهش وزن افراد چاق کمک می‌کند. نحوه‌ی کار این دستگاه آنقدر عجیب است که در نظر اول باور نمی‌کنیم که مجوز گرفته است. این دستگاه در واقع یک تکنولوژی پیشرفته است که به روش خالی کردن معده به افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، کمک می‌کند که وزن‌شان را کاهش دهند.

دستگاه AspireAssist در واقع دو قطعه‌ی اصلی لوله و بطری آب تشکیل شده است که محتوای درون معده را قبل از جذب آن، خالی می‌کند. ساز و کار آن به این صورت است که لوله درون معده قرار می‌گیرد. این لوله به درگاهی روی شکم متصل می‌شود. بیمار حدود بیست دقیقه پس از خوردن غذا می‌تواند لوله را از طریق درگاه درون معده قرار دهد و بطری آب را هم با یک قطعه به همین درگاه متصل می‌کند. سپس بیمار دریچه‌ی این دستگاه را باز می‌کند تا معده‌ی خودش را خالی کند. پس از آن، بطری را فشار می‌دهد تا آب وارد معده شود. این آب با محتوای معده ترکیب می‌شود تا حجم آن را زیاد کند و میزان بیشتری از مواد غذایی خارج شود. فرد می‌تواند این کار را تکرار کند تا به نتیجه‌ی دلخواه‌اش برسد.

دستگاه AspireAssist باید همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش استفاده شود. افرادی که اختلالات خوردن دارند، نباید از این دستگاه استفاده کنند.

با اینکه ما ممکن است به دستگاه AspireAssist شک داشته باشیم، اما سازمان غذا و دارو براساس پژوهشی این مجوز را داده که در آن ۱۱۱ بیمار زیر نظر محققان از این دستگاه استفاده کردند و نتیجه گرفتند.

منبع : دیجی مگ