وقتی از رشد و تحول و تغییرات انسان در دورههای مختلف زندگی حرف میزنیم، رشد و تغییر و دگرگونی در حوزههای زیر را مد نظر داریم:
جنبه های شناختی (Cognitive)
جنبه های انگیزشی (Motivational)
جنبه های روانی – فیزیولوژیک (Psycho-physiologic)
کارکردها و رفتارهای اجتماعی (Social Functions)
روانشناسی رشد، در ابتدا بیشتر بر روی کودکان و نیازهای پرورشی و نیز رفتارهای آنها متمرکز بود.
اما به تدریج در نیمه های قرن بیستم، گذار کودکان به نوجوانی و جوانی و سپس تحولات انسانهای بالغ و تغییرات دوران کهنسالی هم، مورد توجه قرار گرفت.
به این صورت، روانشناسی رشد عملاً تمام محدودهی عمر انسان را مورد توجه قرار داد و به همین علت، گاهی به این شاخه از عمر روانشناسی، Life-span Psychology (روانشناسی دورههای مختلف عمر) نیز گفته میشود.
گفته میشود که روانشناسی رشد، سه هدف اصلی را تعقیب میکند (+):
توصیف فرایند رشد و تغییر انسانها در طول زمان
تشریح علمی فرایند تغییر انسانها در طول زمان
بهینه سازی فرایند رشد انسانها در طول زمان
روانشناسی رشد، هم جنبههای ژنتیکی و ارثی و هم جنبههای محیطی را در تغییر و تحولات انسانها در نظر میگیرد و میکوشد که از سهم هیچ یک از آن دو غافل نشود.
از جمله مطرحترین دانشمندانی که بر روند توسعهی روانشناسی رشد تاثیر گذاشتند میتوان از ژان پیاژه،بی اف اسکینر و اریک اریکسون نام برد.
آنالایزر گازهای خروجی دودکش
طراحی انواع وب سایت فروشگاهی و شرکتی
آردواز,ورق پرچین,ورق طرح سفال,ساخت آلاچیق,سقف ویلا,سقف شیبدار
دیمر قناری
اخذ ویزای شنگن ، مجری تور ترکیه ، دبی ، اروپا
تعمییرات تخصصی کولر گازی - داکت اسپلیت و چیلر
بازسازی, نصب واجرای آسانسور
دستگاه های لیزر برش و حکاکی co2 و فایبر اوپتیک
موسسه آموزش موسیقی بهار اندیشه
شیر خشک
تدوین گزارش توجیهی(عضو کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی)
آموزشگاه یوبرگ-با تخفیف دانشجویی