حذف اپلیکیشن‌های اضافی دستگاه‌های اندرویدی

حذف اپلیکیشن‌های اضافی دستگاه‌های اندرویدی

سریع‌ترین راه برای حذف اپلیکیشن‌های اضافی دستگاه‌های اندرویدی از طریق پلی استور


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۷۸۰ بازدید

اگر دارای یک هندست اندرویدی باشید، با نگاهی گذرا به برنامه‌های خود متوجه دو نکته خواهید شد: اول این که نسبتا تعداد زیادی برنامه بر روی دستگاه خود نصب کرده‌اید و دوم این که درصد بالایی از این برنامه‌ها مدت‌هاست که مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. بر اساس گزارش Android World، ظاهرا گوگل در این خصوص دست به کار شده و کاربراندستگاه‌های اندرویدی اخیرا در پلی استور اعلاناتی مبنی بر حذف اپلیکیشن‌های ناخواسته دریافت می‌کنند.

این نوتیفیکیشن با متن Clean up your device anytime به کاربر یادآوری می‌کند که می‌تواند با حذف برنامه‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دست پیدا کند. با لمس این پیغام به پلی استور رفته و با لیستی از برنامه‌های موجود بر روی گوشی مواجه می‌شوید که اخیرا استفاده نشده‌اند. در هر مورد آخرین باری که از برنامه استفاده شده و همچنین فضایی که با حذف برنامه آزاد خواهد شد، نمایش داده می‌شود. با انتخاب هر برنامه و ظاهر شدن دکمه سبز رنگ در پایین صفحه، مقدار فضای آزاد شده نمایش داده می‌شود و با لمس همان دکمه اپلیکیشن‌های انتخاب شده حذف خواهند شد.

در صورتی که تمایل به انجام این کار دارید، نیازی نیست تا منتظر نمایش نوتیفیکیشن توسط گوگل باشید. پلی استور را باز کنید و در سمت چپ نوار جستجو منو را لمس کنید. به قسمت My apps & games رفته و به صفحه برنامه‌های نصب شده بروید. منوی موجود در سمت چپ Storage bar را لمس کنید و به صفحه‌ای که تصویر آن را مشاهده می‌کنید، بروید. برنامه‌های مورد نظر خود را انتخاب و در نهایت فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید.