آشنایی با کوچکترین کشور جهان از نظر جمعیت و مسافت

آشنایی با کوچکترین کشور جهان از نظر جمعیت و مسافت

به طور کلی ۱۹۶ کشور در دنیا وجود دارند ؛ هر کدام در نقطه ای به حیات خود ادامه می دهند. برخی از کشورها لقب شادترین کشورهای جهان را از آن خود می کنند و برخی دیگر می شوند بهترین مقاصد برای مهاجرت و تعدادی دیگر آرام ترین کشورهای دنیا لقب می گیرند. اما اگر بخواهیم این ۱۹۶ کشور را از نظر وسعت و جمعیت دسته بندی کنیم کوچکترین کشورهای جهان کدام است؟!


پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۶۹۳ بازدید

کوچکترین کشورهای دنیا کدامند؟

آیا دوست دارید که تنها چند روز به یک کشور خارجی سفر کنید و در همین مدت کوتاه با بخش زیاد یا حتی همه مردم آن کشور آشنا شوید؟ شاید بگویید چنین چیزی امکان ندارد و در عرض چند روز نمی توانید کل یک کشور را بگردید و با مردم محلی اش هم صحبت شوید. اما باید بدانید که در گوشه و کنار دنیا کشورهایی وجود دارند که کوچک ترین کشورهای جهان به شمار می روند.

1- جمهوری مولوسیا
جمهوری مولوسیا کوچکترین کشور جهان با جمعیتی شامل سه نفر و سه قلاده سگ است. این کشور در نزدیکی شهر دایتون ایالت نوادا آمریکا قرار دارد. این جمهوری در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. تنها ۶ هکتار مساحت دارد. پایتخت آن اسپرا نام دارد که در آن منزل رئیس جمهور و باغچه ها و حیات در جلو و پشت این منزل مسکونی وجود دارد. همچنین افراد برای ورود به جمهوری مولوسیا، نیازمند دریافت ویزا و گذرنامه هستند. ویزا توسط رئیس جمهور مولوسیا صادر می شود و او خود شخصا در گذرنامه ها، مهر ورود می زند.

کوچکترین کشور جهان,کوچکترین کشور دنیا,جمهوری مولوسیا

جمهوری مولوسیا کوچکترین کشور جهان است


2- شاهزاده‌نشین سیلند
شاهزاده‌نشین سیلند، کشور کوچک دیگری است که به رسمیت شناخته نشده و در واقع یک سکوی دریایی با مساحت ۰/۰۰۴ کیلومتر مربع و 27 نفر جمعیت که در حدود ۱۰ کیلومتری از ساحل بریتانیای کبیر قرار دارد. این کشور را فردی اداره می‌کند که خود را «پرنس ریجنت» می‌نامد و در آن، هر فردی می‌تواند لقب کنت، بارون یا حتی دوک داشته باشد. هرکسی با پرداخت چند صد پوند انگلیس در وبسایت این کشور می‌تواند یک مقام و عنوان اشرافی بگیرد.

کوچکترین کشور جهان,کوچکترین کشور دنیا,شاهزاده‌نشین سیلند

شاهزاده‌نشین سیلند، یکی دیگر از کشورها کوچک که به رسمیت شناخته نشده است


3 - موناکو
موناکو در مجاورت خط ساحلی ریویرای فرانسه قرار گرفته است. مردم این کشور به زبان فرانسوی صحبت کرده و اکثرا از توانایی مالی بسیار خوبی برخوردارند. موناکو با ۳۶ هزار سکنه و مساحت بالغ بر ۲ کیلومتر مربع، شلوغ ترین کشور دنیا به شمار می آید. مهم ترین رویدادی که در این منطقه رخ می دهد، مسابقات سالانه فرمول یک است که در خیابان ها برگزار می شود. موناکو به سبب ارائه خدمات لوکس، محبوبیت بسیاری در بین ثروتمندان جهان دارد.

کوچکترین کشور جهان,کوچکترین کشور دنیا,موناکو

موناکو کوچترین و شلوغ ترین کشور دنیا به شمار می آید


4- نائورو
نائورو کوچکترین کشور جزیره ای دنیاست که در شرق قاره استرالیا قرار دارد و 21 کیلومتر مربع وسعت دارد. نائورو منطقه آرام و تقریبا بدون بازدیدکننده ای است که به علت دارا بودن معادن غنی فسفات، از شهرت بسیاری در گذشته برخوردار بوده است. اما پس از استخراج بی رویه فسفات و اتمام منابع، این کشور از رونق افتاد و نرخ بیکاری در آن به ۹۰ درصد رسید. بیش از ۹۷ درصد مردان و ۹۳ درصد زنان نائورویی دچار اضافه وزن هستند و ۴۰ درصد آن‌ها از دیابت نوع ۲ و بیماری های دیگر رنج می برند.

کوچکترین کشور جهان,کوچکترین کشور دنیا,نائورو

نائورو کوچکترین کشور جزیره ای دنیاست


5- شاهزاده نشین هات ریور
شاهزاده‌نشین هات ریور یک میکرونیشن یا ریزکشور است که در ایالتی به همین نام در استرالیا قرار دارد. این کشور 75 کیلومتر مربع مساحت دارد و 75 نفر جمعیت دارد این کشور توسط «لئوناردو کسلی» پایه‌گذاری شده که ادعا می‌کند، مزرعه‌اش یک کشور جدید و مستقل است. با وجود اینکه این کشور توسط هیچ ایالتی به رسمیت شناخته نشده، ولی واحد پول، تمبر و پاسپورت اختصاصی دارد. در گوشه‌وکنار این کشور، تندیس‌های نیم‌تنه‌ای از اعلی‌حضرت، لئونارد اول هات، دیده می‌شود.

کوچکترین کشور جهان,کوچکترین کشور دنیا,شاهزاده نشین هات ریور

شاهزاده‌نشین هات ریور یکی دیگر از کوچکترین کشورهای دنیا در استرالیا قرار دارد

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته