خودروی آب سوز ایرانی تا 6 ماه دیگر می آید!

خودروی آب سوز ایرانی تا 6 ماه دیگر می آید!

مخترع ایرانی اولین سامانه آب سوز موتور خودرو عنوان کرد ۲ تا ۶ ماه دیگر می‌توان خودرو آب سوز ایرانی را تولید کرد و پس از دریافت مجوزهای لازم، این فناوری به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد.


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۷۶۲ بازدید

خودروی آب سوز ایرانی تا ۶ ماه دیگر می آید!

مخترع ایرانی اولین سامانه آب سوز موتور خودرو عنوان کرد ۲ تا ۶ ماه دیگر می‌توان خودرو آب سوز ایرانی را تولید کرد و پس از دریافت مجوزهای لازم، این فناوری به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد.

به گزارش خودروتک ، علاءالدین جاسمی زرگانی، مخترع اولین سامانه آب سوز موتور خودرو عنوان کرد خودرو آب سوز حدود ۲ تا ۶ ماه دیگر تجاری‌سازی می‌شود. وی افزود از سال گذشته برای دریافت استانداردهای لازم این سامانه مکاتباتی را انجام دادیم که تعدادی از مجوزهای صادر شده و فقط تعدادی از آن‌ها باقی مانده است. این مخترع ایرانی با اشاره به باور نداشتن دولت به اختراع او گفت دولت به این اختراع باور نداشت و به همین دلیل ما از حمایت مادی و معنوی آن‌ها محروم ماندیم. البته پس از شفاف‌سازی‌های لازم، دولت به تازگی به کار ما باور پیدا کرده و برای دریافت مجوزهای لازم به ما کمک می‌کند.

خودرو آب سوز ایرانی بهتر از خودرو هیدروژنی است

علاءالدین جاسمی زرگانی در پاسخ به این سوال که آیا برای این اختراع گواهی‌های بین‌المللی نیز دریافت شده است عنوان کرد ما برای این اختراع توانستیم استاندارد اتحادیه اروپا را دریافت کنیم، اما استانداردهای داخلی سخت‌گیرانه‌تر از استاندارد اروپایی است و تاثیری در دریافت استاندارد داخلی نداشت و برای آن می‌بایست به صورت جداگانه اقدام می‌کردیم. این مخترع ایرانی افزود در حال حاضر خودروهای هیدروژنی در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند، اما تاکنون به بازار ایراننیامده‌اند. بر اساس بررسی‌های انجام شده در آمریکا برای تزریق هیدروژن به خودرو دو جایگاه ویژه وجود دارد، اما خودرو آب سوز ایرانی به جایگاهی مجهز است که در همان لحظه سوخت از آب به میزان فراوان تولید شده و در کیت‌ها و سامانه‌های مختلف ذخیره می‌شود.

مزایای تولید خودرو آب سوز ایرانی

این مخترع ایرانی در ادامه افزود از مهم‌ترین نقش‌های عرضه خودرو آب سوز ایرانی به بازار می‌توان به بهینه‌سازی سوخت به صورت کلان و کاهش آلایندگی در کشور اشاره کرد. اگر خودرو آب سوز ایرانی در کشور فراگیر شود از تحریم‌های اقتصادی و آلایندگی در امان می‌مانیم و شهرهای آلوده از وجود هرگونهکربن پاکسازی می‌شوند. وی در خصوص تولید موتور مخصوص برای سامانه آب سوز عنوان کرد این سامانه روی تمامی خودروها نصب می‌شود و به تغییر ساختار نیازی نیست. این سامانه به خودروها کمک می‌کند به جای بنزیناز سوخت آب استفاده کنند.

مراحل ثبت فناوری سامانه خودرو آب سوز

علاءالدین جاسمی زرگانی در ادامه افزود ما قصد داریم این فناوری را ثبت کنیم، اما مراحل ثبت زمان‌بر است و البته هدفمان این است که ابتدا آن را به بازار عرضه کنیم و سپس فناوری این سامانه را به ثبت برسانیم. زمانی که این فناوری تجاری‌سازی شد، در سراسر کشور نمایندگی‌هایی را برای نصب سامانه بر روی خودروها راه‌اندازی خواهیم کرد. وی در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد دولت شرایط ویژه‌ای را در ازای دریافت ۵۰ درصد از سهام این محصول پیشنهاد دهد شما قبول می‌کنید، عنوان کرد قطعا این شرایط را می‌پذیریم و ما حتی قصد داریم این سامانه به بورس برود تا مردم در سهام این فناوری شریک شوند.

***پایگاه خبری خودروتک این موضوع را فردا به طور کامل بررسی خواهد کرد***
منبع: تسنیم