اسراری از شهر متروکه چرنوبیل، فاجعه بزرگ قرن
اسراری از شهر متروکه چرنوبیل، فاجعه بزرگ قرن

اسراری از چرنوبیل فروپاشی و انفجار چرنوبیل را تا حد زیادی می توان به عنوان بدترین فاجعه هسته ای در جهان دانست. اگر سن شما بیشتر از ۳۰ سال باشد احتمالا فاجعه چرنوبیل در شوروی را از اخبار شنیده اید اما ما قصد داریم تا اطلاعات و اسراری از چرنوبیل که کمتر در مورد آن شنیده اید را تشریح کنیم. در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در حدود ساعت ۱:۲۳ بامداد راکتور شماره ۴ نیروگاه اتمی چرنوبیل بیش از حد گرم شده و منفجر گردید. این انفجار باعث انتشار یک ابر رادیواکتیو شد که در همان ساعات اولیه موجب کشته شدن ۳ نفر در داخل نیروگاه و تاثیر مستقیم اشعه رادیواکتیو بر چندین هزار نفر گردید. هرچند که همچنان بر سر تعداد دقیق کسانی که تحت تاثیر تشعشع قرار گرفتند بحث وجود دارد اما در همان زمان این مسئله برای کشورهای اروپایی نیز مشکلاتی را به وجود آورد. این بحران به طور گسترده ای باعث ترس از قدرت هسته ای گردید اما بسیاری از اطلاعات و حقایقی از چرنوبیل منتشر نشد. با الی گشت همراه شوید تا اسرار نگفته از چرنوبیل را کشف کنیم.
آیا ویتامین d عمر بیماران سرطانی را افزایش می‌دهد؟
آیا ویتامین d عمر بیماران سرطانی را افزایش می‌دهد؟

دانشمندان تحلیل‌های جدیدی از آزمایش‌های بالینی ارائه کرده‌اند که طبق آن‌ها، مصرف ویتامین D طول عمر افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. این یافته‌ها در نشست سالیانهٔ انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۹ ارائه شدند. چکیده‌ای از این مطالعه در شمارهٔ اخیرِ مجلهٔ انکولوژی بالینیِ ASCO هم منتشر شده است. برای آگاهی بیشتر دربارهٔ جزئیات این تحلیل، و تأثیر ویتامین D روی بیماران مبتلا به سرطان، این مقاله را مطالعه کنید.
روانشناسی و موفقیتزندگی خوب: راه‌ها و سبک زندگی شاد که حتما باید امتحان کنید!
روانشناسی و موفقیتزندگی خوب: راه‌ها و سبک زندگی شاد که حتما باید امتحان کنید!

yektanet.com روانشناسی و موفقیتزندگی خوب: راه‌ها و سبک زندگی شاد که حتما باید امتحان کنید!تیم تحریریه نت‌نوشت نویسنده:تیم تحریریه نت‌نوشتمنتشر شده در10 مرداد 1398 ۲ زمان مطالعه: 12 دقیقه زندگی خوب 5+ با این همه علم روانشناسی و کتب و مقالات درباره راه‌های شاد بودن و زندگی خوب پس چرا بسیاری از انسانها همچنان از زندگی خود رضایت کامل ندارند؟ شما فکر می‌کنید بهترین راه برای یک زندگی خوب موفق و شاد چیست؟ باید راهکاری باشد که انسان به وسیله آن نه تنها حس رضایت و خشنودی از زندگی پیدا کند بلکه دچار پشیمانی از کارهای انجام شده‌اش را نداشته باشد.
لباس مخمل بچه گانه بسیار جذاب و زیبا
لباس مخمل بچه گانه بسیار جذاب و زیبا

لباس مخمل بچه گانه به لطافت پوست فرزند شماست! پارچه مخمل نرم و لطیف و در عین حال لوکس است که از ترکیب الیاف ابریشم و ریون تهیه می شود. با این حال امروزه نوع ابریشمی این پارچه به دلیل قیمت گزاف کمیاب است.