جیرفت، قلب پنج هزار ساله یک تمدن گمشده
جیرفت، قلب پنج هزار ساله یک تمدن گمشده

در بستر هلیل رود سیلی جاری شده بود که جیرفت را به بهشت گمشدۀ باستان شناسان تبدیل کرد. بهشت گمشده‌ای که پیش از خبردار شدن باستان شناسان، تعداد زیادی از اشیاء آن، از سوی علاقه‌مندان قاچاق میراث فرهنگی گم شده بود که البته قصه‌ای تکراری است! تمدن پنج هزار ساله جیرفت یکی از ناشناخته‌ترین و اسرارآمیزترین تمدن‌های بشری است که از کشف آن کمتر از یک دهه می‌گذرد، بسیاری اسرار  تمدن جیرفت را حلقه گمشده بشریت می‌دانند. 
انجمن پاورليفتينگ جمهوري اسلامي ايران
انجمن پاورليفتينگ جمهوري اسلامي ايران

انجمن پاورليفتينگ جمهوري اسلامي ايران بعداز دريافت مجوز برگزاري مسابقات پاورليفتنگ بانوان  ،۱۳ اردیبهشت ماه ۹۸ پذيراي ورزشكاران از سراسر ايران و شاهد درخشش بانوان ورزشكار ايراني در سكوي قهرماني كشوري بود.
بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال ۲۰۱۸
بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال ۲۰۱۸

اشتراک‌گذاری لیست بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای ویندوز قطعا برای هر کاربری که از این سیستم عامل استفاده می کند، اهمیت دارد. به طور مخصوص برای زمانی که ویندوز خود را عوض می کنید، و با یک سیستم خام روبرو هستید، داشتن یک لیست از بهترین نرم افزارهای ویندوز به شما کمک می کند، تا بتوانید نرم افزارهای اختصاصی خود را بشناسید و آن ها را نصب کنید.
آیا ویتامین d عمر بیماران سرطانی را افزایش می‌دهد؟
آیا ویتامین d عمر بیماران سرطانی را افزایش می‌دهد؟

دانشمندان تحلیل‌های جدیدی از آزمایش‌های بالینی ارائه کرده‌اند که طبق آن‌ها، مصرف ویتامین D طول عمر افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. این یافته‌ها در نشست سالیانهٔ انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۹ ارائه شدند. چکیده‌ای از این مطالعه در شمارهٔ اخیرِ مجلهٔ انکولوژی بالینیِ ASCO هم منتشر شده است. برای آگاهی بیشتر دربارهٔ جزئیات این تحلیل، و تأثیر ویتامین D روی بیماران مبتلا به سرطان، این مقاله را مطالعه کنید.
چرا باید حداقل ۲ ساعت در هفته را در طبیعت بگذرانیم؟
چرا باید حداقل ۲ ساعت در هفته را در طبیعت بگذرانیم؟

طی چند سال اخیر، افراد و سازمان‌های علمی‌ـ‌تحقیقاتی فعالیت‌های زیادی برای بررسی تأثیر طبیعت گردی بر سلامتی انسان انجام داده‌اند. طبق نتایج به‌دست آمده، به‌نظر می‌رسد گردش در طبیعت، هم برای سلامت جسمانی و هم برای سلامت روانمفید است. آخرین تحقیقات در این باره را محققان دانشگاه اگزتر انگلیس انجام داده‌اند. این محققان قصد داشته‌اند به این موضوع پی ببرند که در هفته چند ساعت باید طبیعت‌گردی کنیم. طبق نتیجهٔ حاصل‌شده به‌نظر می‌رسد این مدت‌زمان دست‌کم ۱۲۰ دقیقه است. طبیعتا سپری کردن زمانِ بیشتر نتایج سودمندتری به‌دنبال خواهد داشت. در ادامهٔ این مقاله، جزئیات بیشتری دربارهٔ نتایج این تحقیقات در اختیارتان قرار خواهیم داد.
 سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد!
سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد!

بر هرمسلمانى كه مارا مى‏ شناسد، سزاوار است كه كردارش را در هر شبانه روز بر خودعرضه دارد و به محاسبه آن‏ها بپردازد، تا اگر كار نيكى در آن‏هاديد، برآن‏ها بيفزايد و اگر كردار بدى در اعمال خود مشاهده كرد،از آن‏ها توبه كند، تا دچار ذلت و خوارى روز قيامت نگردد.