آداب و رسوم خوزستانی ها
آداب و رسوم خوزستانی ها

آنچه در باب مناسک، آداب و رسوم و آیین های مذهبی در ایران به عنوان مبنای اتحاد است، این است که در عین مشترک بودن بیشتر این مناسک و آداب و رسوم و آیین ها با سایر بلاد اسلامی به عنوان یک هدف مشترک، عامل وحدت
اسراری از شهر متروکه چرنوبیل، فاجعه بزرگ قرن
اسراری از شهر متروکه چرنوبیل، فاجعه بزرگ قرن

اسراری از چرنوبیل فروپاشی و انفجار چرنوبیل را تا حد زیادی می توان به عنوان بدترین فاجعه هسته ای در جهان دانست. اگر سن شما بیشتر از ۳۰ سال باشد احتمالا فاجعه چرنوبیل در شوروی را از اخبار شنیده اید اما ما قصد داریم تا اطلاعات و اسراری از چرنوبیل که کمتر در مورد آن شنیده اید را تشریح کنیم. در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در حدود ساعت ۱:۲۳ بامداد راکتور شماره ۴ نیروگاه اتمی چرنوبیل بیش از حد گرم شده و منفجر گردید. این انفجار باعث انتشار یک ابر رادیواکتیو شد که در همان ساعات اولیه موجب کشته شدن ۳ نفر در داخل نیروگاه و تاثیر مستقیم اشعه رادیواکتیو بر چندین هزار نفر گردید. هرچند که همچنان بر سر تعداد دقیق کسانی که تحت تاثیر تشعشع قرار گرفتند بحث وجود دارد اما در همان زمان این مسئله برای کشورهای اروپایی نیز مشکلاتی را به وجود آورد. این بحران به طور گسترده ای باعث ترس از قدرت هسته ای گردید اما بسیاری از اطلاعات و حقایقی از چرنوبیل منتشر نشد. با الی گشت همراه شوید تا اسرار نگفته از چرنوبیل را کشف کنیم.
۲۵ استراتژی یک فریلنسر موفق؛ با رعایت این نکات بیشترین درآمد را داشته باشید
۲۵ استراتژی یک فریلنسر موفق؛ با رعایت این نکات بیشترین درآمد را داشته باشید

آزادکارها (فریلنسر) روز خود را هرگونه که بخواهند، برنامه‌ریزی می‌کنند. چگونه یک آزادکار می‌تواند در کارش موفق شود؟ برای موفق‌شدن باید برنامه و هدف مشخص داشت. قبل از اینکه بخواهید رئیس خود باشید و برای خودتان کار کنید، بهتر است اصول و قوانینی را برای کار و هدف خود مشخص کنید. بسیاری از نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می‌شود، شاید از نظر شما بسیار پیش‌پاافتاده باشند؛ اما به‌خاطر داشته باشید گاهی همین اصول ساده و پیش‌پا‌افتاده، مسیر زندگی شما را عوض می‌کنند. آنچه در ادامه‌ به آن اشاره می‌شود، ۲۵ نکته‌ی ساده ولی مهم است که به شما کمک می‌کند یک فریلنسر موفق باشید.
حکم کشیدن سیگار برای روزه دار بر اساس نظر ۱۰ مرجع تقلید
حکم کشیدن سیگار برای روزه دار بر اساس نظر ۱۰ مرجع تقلید

حکم کشیدن سیگار برای روزه دار جزو مسائل بحث برانگیز روزه است. برخی از مراجع تقلید نظیر آیت‌الله سیستانی، این عمل را با شرایط خاصی جایز دانسته و برخی دیگر، این عمل را جزو اقسام رساندن غبار غلیظ به حلق می‌دانند که باعث باطل‌شدن روزه می‌شود.