نماینده رسمی و قانونی برای ویندوز مایکروسافت آفیس اصل - Microsoft Office Original


  • بازدید : ۱۷۲۹۳

سایت تبلیغاتی


مایکروسافت آفیس یک مجموعه اداری در بر گیرندهٔ نرم‌افزارهای یکپارچه با هم، سرورها و سرویس‌ها است که برای سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز و مک ساخته شده است. مایکروسافت آفیس در سال ۱۹۸۹ برای سیستم‌عامل مک معرفی شد و در سال بعد یعنی ۱۹۹۰ نسخه تحت ویندوز آن نیز به بازار آمد. اولین نسخه از مجموعه مایکروسافت آفیس شامل برنامه‌های مایکروسافت ورد، مایکروسافت اکسل و مایکروسافت پاورپوینت بود. همچنین برنامه‌های مایکروسافت اکسس و اسکجول پلاس در نگارش حرفه‌ای این نسخه وجود داشت.
آفیس ۲۰۰۷/آفیس ۲۰۰۸ در بردارندهٔ رابط کاربری جدیدی است و از فرمت‌های جدید موسوم به Office Open XML با فرمت‌های docx، xlsx، pptx سود می‌برد. ضمن اینکه مایکروسافت قابلیت جدید، رایگان و افزودنی با نام بستهٔ هماهنگ سازی مایکروسافت آفیس (به انگلیسی: Microsoft Office Compatibility Pack) ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند با برنامه‌های پیشین آفیس هم‌چون برنامه‌های آفیس ۲۰۰۳ و آفیس ۲۰۰۰، پرونده‌ها با ریخت و فورمت Office Open XML file format را باز کنند. برای نمونه با مایکروسافت آفیس ورد ۲۰۰۳ که به گونهٔ کارخانه‌ای ناتوان از گشودن و سپاردن در پسوند docx است، بتواند پسوند docx را گشوده و آن را ویرایش کرده و آن را ذخیره و سپارش کند.
واپسین نگارش مایکروسافت آفیس، آفیس ۲۰۱۳ نام دارد که در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳ برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد و آخرین نسخه تحت سیستم‌عامل مک اواس اکس نیز آفیس ۲۰۰۸ نام گرفته است که در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۰۸ منتشر شده است.
یکی از امکانات جدید این نسخه ۲۰۱۳ کلود بودن (ابری) است که می‌توان مطالب را در فضای آنلاین ذخیره نمود.
سرانجام در تاریخ ۲۰۱۴ میلادی مایکروسافت نسخه اندرویدی مجموعه آفیس را منتشر نمود.
نسخه‌ی نهایی آفیس 2016 در تاریخ 31 شهریور ماه 1394 عرضه شد. آفیس 2016 مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های دسکتاپی همراه با اپلیکیشن‌های وب و موبایل است که بیان‌گر نگاه جدید مایکروسافت به بهره‌وری مبتنی بر رایانه‌های شخصی است. آفیس 2016 به طور رایگان در دسترس مشترکین آفیس 365 قرار گرفته است. همچنین دیگر کاربران نیز می‌توانند به طور جداگانه، آفیس 2016 را خریداری نمایند.
مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس در حال حاضر در همه جا حضور دارد. علاوه بر نسخه‌های دسکتاپی در ویندوز و مک، مایکروسافت اپلیکیشن‌های آنلاین آفیس و همچنین اپلیکیشن‌های موبایل برای اندروید، iOS و ویندوز فون را نیز در دسترس کاربران قرار داده است.
مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ نسخه فعلی مایکروسافت آفیس یک مجموعه نرم‌افزار اداری است که پس از مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ توسط شرکت مایکروسافت منتشر شده‌است. این مجموعه در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ برای سیستم عاملهای ویندوز ۱۰ و مک‌اواس در دسترس عموم قرار گرفته‌است. برخی از ویژگی‌هایی که قبلاً تنها برای مشترکین آفیس ۳۶۵ قابل استفاده بود، در این نسخه موجود است.
تاریخچه
در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ مایکروسافت پیش‌نمایش تجاری مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ را برای ویندوز ۱۰و در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ یک پیش نمایش برای مک‌اواس منتشر کرد.