ادبیات چیست؟ (cached)
ادبیات چیست؟ (cached)

زبان و ادبیات جلوه گاه اندیشه ، آرمان ، فرهنگ و تجارب و روحیات یک جامعه است . انسان ها در گذر زمان از زبان برای انتقال پیام ها ، عواطف و اندیشه های خویش بهره جسته اند و از ادبیات که زبان برتر است به عنو ان ابزاری در انتقال بهتر ، بایسته تر و مؤثرتر اندیشه خود استفاده کرده اند .
13 جای دیدنی باکو که باید رفت
13 جای دیدنی باکو که باید رفت

باکو شهری است که پاک‌بانان آن خانم هستند و این موضوع برای ما ایرانی‌هایی که شغل‌ها را با جنسیت علامت‌گذاری می‌کنیم عجیب است! البته در جریان گشت و گذار در این شهر موارد عجیب و جالب زیاد خواهید دید که ما به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مثلا می‌فهمید که می‌شود از روی امضای یک نفر، ساختمانی مهم و معروفی ساخت یا اگر تمام تلاش‌تان را هم بکنید، نمی‌توانید در باکو گم شوید
شناسایی و رفع باگ اپلیکیشن IMessage در IOS که باعث از کارافتادن آیفون‌ها می‌شد
شناسایی و رفع باگ اپلیکیشن IMessage در IOS که باعث از کارافتادن آیفون‌ها می‌شد

وجود یک باگ در سیستم‌عامل iOS کاربران آیفون را مجبور به بازگردانی تلفن به تنظیمات کارخانه می‌کرد. این باگ از طریق اپ iMessage و دریافت یک پیام خاص باعث نفوذ افراد خرابکار به تلفن شما می‌شد. تیم “پروژه صفر” گوگل برای اولین بار این باگ را کشف کرد. روند اعلام باگ به شرکت مقصد به صورت یک فرآیند 90 روزه انجام می‌شود. اگر شرکت مذکور در طول این 90 روز اقدام به رفع ایرادات نکند، تیم گوگل ایرادات را به صورت علنی اعلام می‌کند تا کاربران از آن آگاه شوند.
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
بهترین خوراکی‌ها برای پوست

مصرف روزانه سبزیجات برای سلامت بدن بسیار مهم است و منجر به بیشترشدن جوانی پوست می‌شود. یک تحقیق نشان داد، مردانی و زنانی که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و همچنین میوه و ماهی دارند، خطوط کمتری روی صورتشان دارند. اگر می‌خواهید سبزی انتخاب کنید، بهترین گزینه سبزیجات برگ پهن که منابع عالی کارووتنوئیدها، ویتامین C، آهن و کلسیم هستند را انتخاب کنید.متخصصان پوست می‌گویند: کاروتنوئیدها مشتقات ویتامین A دارای خواص اثبات شده برای حفاظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر ماورا بنفش هستند که موجب علائم پیری پوست پیش از موعد همانند لکه‌های پیری، خطوط ریز و چروک‌ها و از دست‌رفتن انعطاف‌پذیری پوست می‌شوند.
اگر کربوهیدرات نخوریم، چه اتفاقی برای بدن‌مان می‌افتد؟
اگر کربوهیدرات نخوریم، چه اتفاقی برای بدن‌مان می‌افتد؟

درحالی که رژیم‌های مُد روز می‌آیند و می‌روند اما به نظر می‌رسد که رژیم‌های کم‌کربوهیدرات همچنان در میان بخشی از مردم جهان طرفدار دارند. پیروی از رژیم کم‌کربوهیدرات تحت نظر پزشک معالج یا متخصصان تغذیه و برای مدت‌زمان محدود نمی‌تواند مشکلی برای سلامت ما ایجاد کند اما حذف همیشگی آنها تصمیم درستی نیست.
انسان‌ها از پشت پرده عالم بی‌خبر هستند!
انسان‌ها از پشت پرده عالم بی‌خبر هستند!

تمام مکان، عوالم، آسمان، زمین، برای معرفت الله، خلق شده‌اند. یعنی انسان بتواند از طریق اثر، مؤثر را بشناسد. اما انسان بجای غور کردن و توجه کردن، سرگرم محسوسات شده و از پشت پرده هیچ خبری ندارد.