با موسیقی جهان باید درست طرف شد
با موسیقی جهان باید درست طرف شد

از گذشته تاکنون موسیقی به‌عنوان یکی از مؤثرترین هنرها در جوامع بشری موردتوجه قرارگرفته است. تا جایی که این هنر به‌عنوان بخش مهمی از شیوه زندگی مردم به شمار می‌آید. بتهوون معتقد است آنجا که سخن از گفتن باز می‌ماند موسیقی آغاز می‌شود و شاید این بهترین تعبیر برای هنری است که فارغ از کلام و اندیشه متفاوت جهانیان در روند زندگی آنها تأثیر می‌گذارد و مرزهای خاکی را درمی‌نوردد. طی سال‌های اخیر شاهد توجه و تأثیر بیش از پیش موسیقی ملل بر نسل‌های متفاوت بوده‌ایم. این موضوع باعث شد تا به گفت‌وگویی کوتاه با سیدعباس سجادی، منتقد، شاعر و ترانه‌سرای کشورمان بپردازیم که در ادامه خواهید خواند.
تمرینات فانکشنال یا کراس فیت
تمرینات فانکشنال یا کراس فیت

تمرینات  فانکشنال و کراس‌فیت بخشی از یک خانواده هستند و گاهی اوقات یکسان و مشابه در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد؛ برای تصمیم‌گیری جهت انتخاب یکی از این‌ها، باید مزایا و تفاوت‌های هریک را لحاظ کنید.
گوشی تاشو سونی با نمایشگر جمع‌شونده در راه است
گوشی تاشو سونی با نمایشگر جمع‌شونده در راه است

پس از معرفی اسمارت‌فون رویال فلکس‌پای در ماه اکتبر گذشته، انتظار می‌رفت این هندست قدرتمند بر بازار گوشی‌های تاشو سیطره پیدا کند. اما کمپانی سامسونگ چند روز پیش از عرضه گلکسی فولد، به‌دلیل بروز برخی مشکلات در گجت 1980 دلاری خود عرضه آن‌ را به تعویق انداخت. همچنین بسته به تعریف شما از فصل تابستان، هواوی نیز گوشی تاشوی میت X خود را با تاخیری 3 ماهه روانه بازار خواهد کرد. ظاهرا سامسونگ برای گوشی گلکسی فولد خود تعمیرات ویژه‌ای را اعمال نموده است؛ اما عدم عرضه این اسمارت‌فون در مقطع کنونی امری قابل‌فهم است. دیجی کو؛ مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که سامسونگ برای تبدیل شدن به نخستین عرضه کننده گوشی تاشو، شتاب‌زده عمل کرده و مایل نیست که چنین اشتباهی را مجددا تکرار نماید.
انواع اختلالات خواب، علل، علائم و روش‌های درمانی آنها
انواع اختلالات خواب، علل، علائم و روش‌های درمانی آنها

خواب یکی از نیازهای اصلی و ضروری انسان است که فواید روحی و جسمی بسیاری دارد، ازجمله تقویت حافظه،کاهش استرس، افزایش تمرکز، کمک به ثابت نگه داشتن وزن و… . بعضی از مردم به‌محض آنکه سرشان را روی بالش می‌گذارند، خواب‌شان می‌برد، اما به‌خواب رفتن بقیه چندین ساعت طول می‌کشد یا در طول شب چندبار از خواب بیدار می‌شوند. نداشتن خواب کافی یا باکیفیت، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی بدن داشته باشد.