ادبیات چیست؟ (cached)
ادبیات چیست؟ (cached)

زبان و ادبیات جلوه گاه اندیشه ، آرمان ، فرهنگ و تجارب و روحیات یک جامعه است . انسان ها در گذر زمان از زبان برای انتقال پیام ها ، عواطف و اندیشه های خویش بهره جسته اند و از ادبیات که زبان برتر است به عنو ان ابزاری در انتقال بهتر ، بایسته تر و مؤثرتر اندیشه خود استفاده کرده اند .
اسراری از شهر متروکه چرنوبیل، فاجعه بزرگ قرن
اسراری از شهر متروکه چرنوبیل، فاجعه بزرگ قرن

اسراری از چرنوبیل فروپاشی و انفجار چرنوبیل را تا حد زیادی می توان به عنوان بدترین فاجعه هسته ای در جهان دانست. اگر سن شما بیشتر از ۳۰ سال باشد احتمالا فاجعه چرنوبیل در شوروی را از اخبار شنیده اید اما ما قصد داریم تا اطلاعات و اسراری از چرنوبیل که کمتر در مورد آن شنیده اید را تشریح کنیم. در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در حدود ساعت ۱:۲۳ بامداد راکتور شماره ۴ نیروگاه اتمی چرنوبیل بیش از حد گرم شده و منفجر گردید. این انفجار باعث انتشار یک ابر رادیواکتیو شد که در همان ساعات اولیه موجب کشته شدن ۳ نفر در داخل نیروگاه و تاثیر مستقیم اشعه رادیواکتیو بر چندین هزار نفر گردید. هرچند که همچنان بر سر تعداد دقیق کسانی که تحت تاثیر تشعشع قرار گرفتند بحث وجود دارد اما در همان زمان این مسئله برای کشورهای اروپایی نیز مشکلاتی را به وجود آورد. این بحران به طور گسترده ای باعث ترس از قدرت هسته ای گردید اما بسیاری از اطلاعات و حقایقی از چرنوبیل منتشر نشد. با الی گشت همراه شوید تا اسرار نگفته از چرنوبیل را کشف کنیم.
گیاهان آرامبخش برای درمان عصبانیت
گیاهان آرامبخش برای درمان عصبانیت

این ۷ درمان خانگی به کمک گیاهان انجام می‌شود و می‌توانند به کنترل عصبانیت شما کمک کنند. به این ترتیب می‌توانید با آرامش بیشتری زندگی کنید، استراحت بهتری داشته باشید و انرژی خود را برای چیز‌هایی صرف کنید که برایتان بدون دردسر و سالم هستند.
خوردن لبو در بارداری چه فواید و عوارضی دارد؟
خوردن لبو در بارداری چه فواید و عوارضی دارد؟

خوردن لبو در بارداری، می‌تواند در جلوگیری از بروز عوارض ناشی از بارداری نقش زیادی داشته باشد. چغندر قرمز با خواص بی‌نظیر و طبعی گرم و تر، در این دوران حساس، به سلامت بیشتر شما و جنین، کمک شایانی می‌کند.