افزایش هورمون مردانه در زنان
افزایش هورمون مردانه در زنان

بیماری های مربوط به تخمدان شایع ترین علت افزایش هورمون مردانه در زنان است و علائم آن شامل: افزایش وزن، وجود صفات مردانه، تخمک گذاری و عادت ماهیانه نامنظم می باشد.
روانشناسی کودکان دبستانی
روانشناسی کودکان دبستانی

کودکان در هر سنی لجبازی های خاص خودشون رو دارند مخصوصاً در سنی که کودک دبستانی به حساب می آیند که روانشناسی کودکان در این سن پیچیده و چند بعدی می شود که عامل تمام آنها استرس ناشی از فضای مدرسه است. 
درباره سرمه چشم چه می دانید ؟
درباره سرمه چشم چه می دانید ؟

این روزها کمتر خانمی است که سرمه چشم را به خط چشم ترجیح دهد اما شاید برای یک‌بار هم که شده، دست به سرمه برده و چشم‌هایش را با این دوده سیاه، گیرا و جذاب کرده باشد. این روزها سرمه‌دان‌ها معمولا به ارث می‌رسند و این وسایل سنتی در بساط آرایشی دختران جوان به ندرت دیده می‌شود. البته باورهای قدیمی در مورد خواص این ماده آرایشی فراوان است. از نظر طب سنتی، سرمه طبعی سرد و خشک دارد و پیش از این استفاده دارویی هم داشته است.بعضی می‌گویند این ماده باعث افزایش سوی چشم می‌شود و از دوران کودکی، چشمان دختران را سرمه می‌کشند تا مژه‌های‌شان تقویت و زیبایی چشم‌های‌شان دوچندان شود. آیا این موضوع واقعیت علمی دارد؟ فرق سرمه‌های قدیمی با سرمه‌های امروزی چیست؟