ادبیات چیست؟ (cached)
ادبیات چیست؟ (cached)

زبان و ادبیات جلوه گاه اندیشه ، آرمان ، فرهنگ و تجارب و روحیات یک جامعه است . انسان ها در گذر زمان از زبان برای انتقال پیام ها ، عواطف و اندیشه های خویش بهره جسته اند و از ادبیات که زبان برتر است به عنو ان ابزاری در انتقال بهتر ، بایسته تر و مؤثرتر اندیشه خود استفاده کرده اند .
بارش باران در اغلب مناطق کشور
بارش باران در اغلب مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: امروز پنجشنبه به جز استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود.
درباره سرمه چشم چه می دانید ؟
درباره سرمه چشم چه می دانید ؟

این روزها کمتر خانمی است که سرمه چشم را به خط چشم ترجیح دهد اما شاید برای یک‌بار هم که شده، دست به سرمه برده و چشم‌هایش را با این دوده سیاه، گیرا و جذاب کرده باشد. این روزها سرمه‌دان‌ها معمولا به ارث می‌رسند و این وسایل سنتی در بساط آرایشی دختران جوان به ندرت دیده می‌شود. البته باورهای قدیمی در مورد خواص این ماده آرایشی فراوان است. از نظر طب سنتی، سرمه طبعی سرد و خشک دارد و پیش از این استفاده دارویی هم داشته است.بعضی می‌گویند این ماده باعث افزایش سوی چشم می‌شود و از دوران کودکی، چشمان دختران را سرمه می‌کشند تا مژه‌های‌شان تقویت و زیبایی چشم‌های‌شان دوچندان شود. آیا این موضوع واقعیت علمی دارد؟ فرق سرمه‌های قدیمی با سرمه‌های امروزی چیست؟